חדשות בעולם

לפני סיום כהונתו: טראמפ העניק חנינה למפעילו של פולארד

ביומו האחרון בתפקיד, העניק הנשיא היוצא של ארצות הברית, דונלד טראמפ, חנינה ליותר מ-140 איש, ביניהם אביאם סלע, מפעילו הישראלי של ג'ונתן פולארד. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח, כי טראמפ דן עם יועציו ומקורביו באפשרות להקים מפלגה חדשה

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 11:04)

נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, העניק הלילה (בין שלישי לרביעי) חנינה לאביאם סלע, מפעילו הישראלי של ג'ונתן פולארד. סלע, טייס לשעבר בחיל האוויר, הורשע ב-1986 בריגול בארצות הברית, בעקבות מעורבותו בפרשת פולארד.

בהודעת החנינה צוין, כי הבקשה לחון את סלע נתמכה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, ומרים אדלסון, אלמנתו של איל ההון היהודי שלדון אדלסון: "מדינת ישראל התנצלה באופן מלא וחד-משמעי, וביקשה את החנינה כדי לסגור פרק מצער זה ביחסי שתי המדינות".

מטעמו של פולארד נמסרה התגובה הבאה להחלטתו של טראמפ: "אסתר ואני שמחים מאוד על ההחלטה להעניק חנינה לאביאם סלע, ובכך לשים קץ לפצע המדמם של הפרשה אחרי 35 שנה. אנו מאחלים לאביאם הצלחה רבה. אחרי שנות סבל כה ארוכות שעברנו, אסתר ואני רוצים להתמקד בעתיד בלבד ולא בפצעי העבר. אנו מבקשים להודות לראש הממשלה נתניהו, לד"ר מרים אדלסון, לשגריר רון דרמר ולשגריר ארצוות הברית דיוויד פרידמן, שפעלו על מנת שהדבר יקרה".

ביומו האחרון בבית הלבן, ניצל טראמפ את סמכותו והעניק חנינה או הפחתה בעונשי המאסר ל-143 איש – מקורבים וחברי קונגרס. ברשימת האנשים שזכו לחנינה – יועצו האסטרטגי לשעבר, סטיב באנון. נגד באנון התנהלה חקירה בחשד להונאת ענק של אנשים שתרמו כספים לבניית החומה בגבול בין ארצות הברית ומקסיקו.

טראמפ פרסם הלילה נאום פרידה מצולם, בו סיכם את ארבע שנות כהונתו ופירט את הישגיו: "בסיימי את כהונתי כנשיא ה-45 של ארצות הברית, אני ניצב לפניכם גאה במה שהשגנו יחד. עשינו מה שבאנו לכאן כדי לעשות, וכל כך הרבה יותר". הוא חזר וגינה את ההתפרעויות האלימות בגבעת הקפיטול, הודה לסגנו מייק פנס, ואיחל הצלחה לממשל החדש: "השבוע אנחנו חונכים ממשל חדש, ומתפללים שיצליח לשמור על אמריקה בטוחה ומשגשגת. אנחנו שולחים את מיטב איחולינו, ומקווים גם שיהיה להם מזל, מילה חשובה ביותר".

בתוך כך, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה כי טראמפ דן בימים האחרונים עם יועציו ומקורביו באפשרות להקים מפלגה חדשה בראשותו בשם "מפלגת הפטריוטים". על פי הדיווח, טראמפ זועם על הנציגים הרפובליקנים הבכירים בקונגרס, שלא העניקו לו גיבוי לאחר המהומות בקפיטול. על אף בסיס התמיכה לו זוכה טראמפ, העיתון האמריקני ציין כי לא ברור עד כמה הוא רציני לגבי הרעיון, שידרוש ממנו להשקיע אנרגיה ומשאבים רבים. בבית הלבן סירבו להגיב על הידיעה.

תגיות:ארצות הבריתג'ונתן פולארדדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה