חדשות בריאות

קיש: "אם לקראת הבחירות תהיה תחלואה גבוהה – נמליץ לדחות אותן"

בריאיון לרדיו 103fm, אמר סגן שר הבריאות יואב קיש, כי אם נתוני התחלואה יהיו גבוהים בימים שלפני הבחירות – הוא סבור כי יהיה צורך לדחות אותן: "אני לא יודע איך אפשר לעשות בחירות במצב כזה"

קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר היום (רביעי) כי במידה ונתוני תחלואת הקורונה יהיו גבוהים לקראת הבחירות – הוא סבור כי יהיה צורך לשקול את דחיית ההליכה לקלפיות. "אני לא יודע איך אפשר לעשות בחירות במצב כזה", אמר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm.

"ראינו אתמול ירידה באחוז המאומתים, ירדנו מ-10.2% ל-9.2%", אמר קיש בתחילת דבריו. "אני מאוד מקווה ומאמין שנתחיל לראות את הירידות במספרים, אבל אני חייב לומר שמה שמשנה את כל התמונה זה הווריאנטים השונים והמוטציות".

קיש הדגיש כי אינו חושב ש"העניינים יוצאים משליטה", אבל הוסיף: "ההידבקות הרבה יותר משמעותית. אם ראינו בעבר משפחות בהן נדבק ילד אחד, אבא או אמא, ושאר המשפחה הצליחה להימנע מהידבקות – אנחנו רואים יותר ויותר מקרים שהווירוס נכנס דרך אחד מבני המשפחה, וכל המשפחה נדבקת".

"כשאנחנו נמצאים בסגר אנחנו מצפים ומחכים לראות ירידה במספרים, אבל היא לא מגיעה אלא מתעכבת. המשמעות היא שיש מולנו גורם הרבה יותר מדבק. אני מבין שיש שחיקה בציבור, אבל חייבים לתת פה מאמץ נוסף. שום דבר לא סופי עם הווירוס הזה, זה חלק מהבעיה".

באשר לבחירות, אמר סגן שר הבריאות: "אם תהיה פה תחלואה גבוהה ומספרים גבוהים, ונגיע לערב הבחירות כשזה המצב – אני לא יודע איך עושים בחירות". הוא הבהיר כי לא מתקיימים על כך דיונים, וכי זו עמדתו האישית בלבד: "ראש הממשלה מעולם לא דיבר על זה, והליכוד מתארגן לבחירות. מי שאחראי על כך הוא ועדת הבחירות המרכזית".

"אם הבחירות היו צריכות להיות מחר, באמצע סגר, והיו באים לשאול את משרד הבריאות האם נכון לעשות בחירות מחר – אני חושב שכל אדם בר דעת היה מבין שהייעוץ היה 'אנחנו מבקשים לדחות את הבחירות בחודש לאחר הסגר'", המשיך קיש. "אני מקווה שלא נהיה בדילמה הזו. לקראת שבוע-שבועיים לפני הבחירות, יהיה דיון הערכת מצב של אנשי המקצוע במשרד הבריאות שייתנו את המלצתם לוועדת הבחירות המרכזית, וההחלטה בידיה".

תגיות:יואב קישנגיף הקורונהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה