חדשות בעולם

ביטל את מדיניות טראמפ: ביידן חתם על 17 צווים נשיאותיים

עם כניסתו לבית הלבן, חתם הנשיא ג'ו ביידן על סדרת צווים, שנועדו לבטל את צעדי המדיניות של דונלד טראמפ. בין היתר, הוא ביטל את איסור הכניסה לארצות הברית ממדינות מוסלמיות שונות ועצר את בניית החומה בגבול עם מקסיקו: "אין זמן לבזבז"

ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

שעות ספורות לאחר שנכנס לתפקידו כנשיא ה-46 של ארצות הברית, חתם הלילה (בין רביעי לחמישי) ג'ו ביידן על 17 צווים נשיאותיים, שברובם נועדו לבטל היבטים שונים של המדיניות שהוביל קודמו, דונלד טראמפ.

ביידן ביטל, בין היתר, את איסור הכניסה לארצות הברית שהטיל טראמפ על אזרחיהן של מדינות מוסלמיות שונות. הוא חתם על צו, המפסיק את מימון בניית החומה בגבול בין ארצות הברית למקסיקו – פרויקט הדגל אותו קידם טראמפ. צווים נוספים קובעים, כי ארצות הברית תחזור בתוך 30 יום לאמנת פריז בנושא האקלים ממנה פרש הנשיא הקודם, ופרישתה מארגון הבריאות העולמי תיעצר. ביידן מינה את ד"ר אנתוני פאוצ'י לנציגה של ארצות הברית בארגון. כמו כן, הוא חתם על צו המטיל חובה לעטות מסכות במבנים ובשטחים פדרליים ב-100 הימים הקרובים. בנוסף לצווים הנשיאותיים, הגיש הנשיא הנכנס לקונגרס הצעת חוק לרפורמה בתחום ההגירה.

"אין זמן לבזבז, אנחנו נתחיל לעבוד מיד", אמר ביידן לכתבים בחדר הסגלגל בבית הלבן. "אין זמן מתאים יותר להתחיל מאשר היום". הוא סיפר על המכתב שהשאיר לו טראמפ – מסורת עליה שמר הנשיא לשעבר, על אף שהחרים את טקס ההשבעה: "הנשיא כתב מכתב מאוד נדיב. בגלל שזה היה מכתב פרטי, אני לא אדבר עליו לפני שאדבר איתו. אבל זה היה נדיב".

הדוברת החדשה של הבית הלבן, ג'ן סאקי, קיימה הלילה תדרוך ראשון לכתבים. בהתייחסה לסוגיית הגרעין האיראני, אמרה סאקי כי ביידן ישאף "להאריך ולחזק את ההגבלות הגרעיניות" על איראן באמצעים דיפלומטיים. היא הבהירה, כי לפני חזרה למשא ומתן עמה, על איראן לשוב ולקיים את הסכם הגרעין.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה