חדשות בעולם

נס בסין: 11 פועלים חולצו מההריסות - שבועיים אחרי אסון המכרה

התקשורת בסין סוערת: 11 פועלים שנלכדו בהריסות של מכרה זהב בשם הושאן במחוז שאנדונג שבמזרח סין, חולצו הבוקר כעבור שבועיים ימים בתוך ההריסות

אא

התקשורת בסין סוערת: 11 פועלים שנלכדו בהריסות של מכרה זהב בשם הושאן במחוז שאנדונג שבמזרח סין, חולצו הבוקר כעבור שבועיים ימים בתוך ההריסות. 

על פי ערוץ החדשות המקומי CCTV, פיר המכרה התמוטט בעקבות פיצוץ שאירע בו לפני שבועיים, ולכד בתוכו - בעומק של 540 מטרים, 22 מהפועלים שהיו באזור. צוותי החילוץ שהוקפצו למקום הצליחו לגלות כי מתחת להריסות לכודים לפחות 12 כורי זהב, שאמרו כי הם נמצאים מתחת להריסות כבר 10 ימים והיום הצליחו לקדוח בתוכם חורים חדשים. 

"עליית מפלס המים מסכנת את חיינו", הסבירו הכורים לצוותי החילוץ, בפתק שהצליחו לשגר למעלה באמצעות כבל מתכת שנזרק לעברם על ידי המחלצים. 

בעקבות הפיצוץ מת פועל אחד, ואילו אחדים הצליחו להגיע בכוחות עצמם לבית החולים - אולם כל שאר הכורים חיכו בתוך ההריסות לפינוי, כשהם סובלים מדרגות פציעה שונות. "הם כתבו בפתק כי 12 מהם נותרו בחיים, וכמה מהם פצועים. הם גם סיפרו כי הם מוקפים במים וזקוקים בדחיפות לאספקת מזון ותרופות. 

עקבותיהם של 10 כורים נוספים אבדו לפי שעה בהריסות. 
באמצעות שלוש תעלות שנחפרו באזור המכרה - שיגרו המחלצים מזון, תרופות, נייר ועפרונות לכורים הלכודים. צ'ן פיי, בכיר בעירייה שבה ממוקם המכרה, אמר בעיתונות כי הבעיה הגדולה של כוחות החילוץ כרגע, היא סוג הקרקע שמסביב למכרה - שעשויה מגרניט. "זו אדמה שקשה להתקדם בה בחפירות, ולכן ההתקדמות שלנו מאוד איטית. בפיר יש הרבה מים שיכולים לזרום לפתח, ולהטביע את הכורים שלכודים בפנים". 

ראש העיר ומזכיר המפלגה הקומוניסטית - פוטרו מתפקידם בעקבות ההתנהלות האיטית של החילוץ, והמשטרה המקומית פתחה בחקירת נסיבות הפיצוץ. 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פועליםהריסותסיןנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה