חדשות בריאות

נתניהו וכ"ץ הציגו תוכנית מענקים כלכלית: "נדאג לכל אזרח"

ראש הממשלה ושר האוצר הציגו תוכנית למתן מענקים לאזרחים, לעסקים ולמבקשי עבודה. נתניהו דחה את הסתייגותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להצגת תוכנית כלכלית בתקופת בחירות: "אולי היועץ המשפטי יגיד לי כמה חיסונים להביא? איזה מין משטר קיבלנו שפקידים או יועצים משפטיים יגידו לנו מה לתת וכמה לתת?"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ הציגו הערב (ראשון) תוכנית חדשה להתמודדות עם המשבר הכלכלי, במסגרתה ייתנו מענקי סיוע לאזרחים, לעסקים ולמבקשי עבודה.

"יחד עם שר האוצר אני מביא היום תשעה צעדים להזנקת הכלכלה בגדול", אמר נתניהו. "זוהי תוכנית כלכלית מאוד נמרצת, שתסייע לכל אזרחי ישראל, בראש ובראשונה לעסקים הקטנים והבינוניים ולמבקשי העבודה. כפי שדאגנו לחיסונים לכל אזרח ואזרחית, כך נדאג לסייע כלכלית לכל מי שנפגע מהקורונה".

שר האוצר פירט את מרכיבי התוכנית, הכוללת: מענק לעסקים שנפגעו ב-25% ומעלה, שגודלו ייקבע בהתאם להיקף הפגיעה, ויכלול גם עסקים שנפתחו בשנת 2020; מענק למשקי הבית עד העשירון השביעי, בסך 750 שקלים לכל בוגר, 500 שקלים לכל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים לכל ילד מהילד החמישי ומעלה; תימרוץ להחזרת מובטלי קורונה ותיקים לעבודה; תוספת מענק מיוחד לנכים בסך 500 מיליון שקלים; פריסת מע"מ לשישה חודשים על מנת להקל על העסקים הקטנים והבינוניים; הקלה בהלוואות לעסקים; דמי אבטלה לעצמאים; הפחתת הרגולציה העסקית; ורפורמות להגדלת ההשקעות.

"אני אביא את התוכנית הזו לדיון הממשלה ולאישורה, ואביא לכנסת מה שדורש חקיקה", אמר נתניהו. "כמובן שיתכנו שינויים פה ושם, אבל אני מצפה מכולם לתמוך בתוכנית הבסיסית. אני מאמין שהרוב הגדול יתמוך בה בהתלהבות. אני בטוח שרוב השרים וחברי הכנסת יתייצבו לצד העסקים והעצמאים בישראל, ולא ירצו לפגוע בפרנסתם וברווחתם של אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף, כי "אם התוכנית לא תאושר עכשיו, היא תידחה בחודשים רבים עד שתוקם הממשלה הבאה. אנשים לא יכולים לחכות, העצמאים והעסקים לא יכולים לחכות. לכן אנחנו ממשיכים לעבוד גם עכשיו. כפי שפעלנו באחדות מול הקורונה הבריאותית נפעל באחדות גם מול הקורונה הכלכלית. נכנסנו יחד לקורונה, נצא ביחד מהקורונה – מאוחדים וחזקים יותר מאי פעם".

תוכניתם של נתניהו וכ"ץ הוצגה על אף ההסתייגות שהביע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להצגת תוכנית כלכלית בתקופת בחירות בשל החשש מכלכלת בחירות: "אולי היועץ המשפטי יגיד לי כמה חיסונים להביא? אנחנו לא נעלה על דעתנו לפגוע בבריאותם ובחייהם של אזרחי ישראל בגלל בחירות. זה לא כלכלת בחירות, זה צורך חיוני. איזה מין משטר קיבלנו שפקידים או יועצים משפטיים יגידו לנו מה לתת וכמה לתת? אני לא מכיר דמוקרטיה כזו".

שר הביטחון בני גנץ מתח ביקורת נוקבת על התוכנית של נתניהו וכ"ץ, והגדיר אותה כ"תצוגת יכולות של תחמנות". לדבריו, "לתוכנית הכלכלית שישראל באמת צריכה יש שם: 'תקציב מדינה', אותו נתניהו ושליחו מנעו בגופם. אחרי הבחירות, נדאג לממשלה של אנשים ישרים שיהיה אפשר לסמוך עליהם שאכפת להם מהכלכלה גם לא בקמפיין בחירות".

תגיות:נגיף הקורונהישראל כ"ץתוכנית כלכלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה