חדשות בריאות

שיא במספר המונשמים, יותר ממיליון איש קיבלו את החיסון השני

על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות, 1,140 חולים מאושפזים במצב קשה, ביניהם 358 מונשמים. למעלה מ-2.5 מיליון איש חוסנו עד כה נגד הקורונה, ויותר ממיליון מהם קיבלו כבר את המנה השנייה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 4,868 נדבקים חדשים בקורונה. מספר המאומתים הנמוך נובע מהמיעוט היחסי של הבדיקות שפוענחו – כ-54 אלף. בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה עלייה – ל-9.3%.

70,836 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, 1,878 מתוכם מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. במספר החולים הקשים נרשמה ירידה ל-1,140, אולם מספר החולים המונשמים הגיע לשיא של 358. מפרוץ המגפה אותרו בישראל יותר מ-600 אלף מאומתים. מספר הנפטרים הכולל עלה ל-4,419.

במקביל, דיווח משרד הבריאות על נתוני ההתחסנות. מתחילת המבצע חוסנו 2,586,053 איש נגד הנגיף, 1,099,286 מהם קיבלו כבר את המנה השנייה. בגילאי 79-70 עומד שיעור המתחסנים במנה ראשונה על 89.5%, ו-59.4% קיבלו גם את המנה השנייה. בגילאים שבין 89-80, התחסנו עד כה 82.6% במנה ראשונה, ו-51.6% קיבלו כבר את שתי המנות. בקרב הקבוצה של בני ה-90 ומעלה, 85% קיבלו מנת חיסון אחת, ו-52.9% קיבלו שתי מנות. בגילאי 69-60 קצב ההתחסנות נמוך יותר – 72.2% במנה ראשונה, ו-43% בשתי המנות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בטוויטר, כי "למעלה ממיליון איש קיבלו את החיסון השני. ישראל ממשיכה להוביל את העולם עם 3.7 מליון חיסונים (2.590 מיליון קיבלו מנה ראשונה, ומתוכם למעלה ממיליון קיבלו גם את המנה השנייה), ואנחנו פותחים את השבוע עם כ-200 אלף מתחסנים ביום. זו הדרך לנצח את הנגיף".

אמש הודיע משרד הבריאות, כי לראשונה אותרה בישראל מוטציה חדשה של נגיף הקורונה, שמקורה בלוס אנג'לס. המוטציה התגלתה באמצעות תהליך ריצוף אצל ישראלי המתגורר בקליפורניה, שהגיע לביקור בארץ. עוד נמסר, כי ארבעה אנשים נוספים נדבקו במוטציה מהחולה המאומת, וכי "האירוע נמצא בבדיקה".

המוטציה החדשה התגלתה לראשונה בקליפורניה בסוף החודש שעבר. בשלב זה לא ברור בוודאות האם היא מדבקת או גורמת לתחלואה קשה יותר מנגיף הקורונה המקורי, אם כי ישנן הערכות שהיא האחראית לעלייה החדה בתחלואה שנצפתה בקליפורניה.

ברקע החשש מכניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל, אישרה הממשלה אתמול את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין לסגור את נתב"ג לטיסות נכנסות ויוצאות החל מהלילה בחצות, למעט מקרים חריגים והומניטריים. בשלב זה, סגירת השדה תהיה בתוקף עד יום ראשון הבא בחצות (31 בינואר). שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, התנגדה להחלטה, הכוללת גם את מניעת כניסתם של עולים חדשים לארץ.

על פי הודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, האיסור על כניסת מטוסים זרים לישראל לא יכלול טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. האיסור על יציאה לטיסה יחול גם ביחס לטיסות באמצעות מטוסים פרטיים ישראליםהחריגים ליציאה בטיסה אל מחוץ לישראל יצומצמו, כך שיכללו את המקרים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו, או לוויה של קרוב משפחהמנכ"לי משרד הבריאות והתחבורה רשאים לאשר בקשות חריגות בשל צורך הומניטרי או צורך אישי מיוחד של יציאה מחוץ לישראל.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה