נטורופתיה ורפואה טבעית

איך מפתחים נכון את הכושר הגופני?

אלו חלקים מרכיבים את הכושר הגופני, ומה כדאי לעשות כדי לפתח כל אחד מהם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנם 3 מרכיבים עיקריים בכושר גופני, ויש לשים לב לפיתוח של שלושתם.

1. סיבולת לב ריאה - משפרת את תפקוד מערכת הלב והריאות, והיכולת להתמיד במאמץ גופני מתמשך. למשל: הליכה, ריצה, שחיה, רכיבה על אופנים, קפיצות בחבל וכדומה.

2. כוח שריר - כולל סיבולת, חוזק וכוח השריר לביצוע תנועות גוף שונות ולמניעת ליקויי יציבה. למשל: שכיבות סמיכה, משקולות, תרגילי התעמלות מסוגים שונים ועוד.

3. גמישות - מאפשרת היקף תנועה רחב, הכולל מפרקים, שרירים, גידים ורצועות. ישנן שיטות רבות של התעמלות רפואית, כגון: אלכסנדר, פלדנקרייז, יוגה, פילאטיס וצ'י קונג (צריך להתייעץ עם רב ולבדוק כל שיטה לגופה, שאין בה מין עבודה זרה ע"י שמות מוזרים וכו'). כל אלה מצוינות לריפוי, לתיקון היציבה ועוד. פעילויות אלה משלבות נשימה, תנועה, תודעה וקשב פנימי. הן משפיעות על הגוף והנפש של המתרגל והן סוג של מדיטציה בתנועה. הן מביאות לאיזון פיזי ונפשי, מעצימות את אנרגיית החיות של המתרגל, משפיעות על קצב זרימת הדם, משפרות את קצב חילוף החומרים ומעלות את רמות האנרגיה בגוף תוך כדי השקטה ואיזון של הנפש. הן יוצרות גם נשימה ומודעות בכל תנועה. הצ'י קונג, למשל, דוגל בגמישות פיזית ונפשית, ורואה בה את המפתח לאנרגיה מתחדשת ולאריכות ימים. לכן הצ'י קונג מתאים מאוד לבני הגיל השלישי, ולסובלים ממוגבלות עקב פציעה או מחלה, ומאפשר תרגול גם בישיבה או אפילו בשכיבה, לפי הצרכים והיכולות של המטופל. במסורת הרפואה הסינית, הצ'י קונג משמש, מלבד אמצעי לתחזוקה ושימור הבריאות, גם דרך לטיפול נקודתי ממוקד באברים ספציפיים ובבעיות בריאות רבות.

הוראות חשובות למתחילים:

• החלו פעילות ספורטיבית בהדרגה.

• התחילו ב"חימום" הגוף (הנעת איברים ומתיחות).

• אוויר צח חשוב במהלך הפעילות (בבית פתחו חלון).

• פעילות גופנית עושים על קיבה ריקה ובבריאות שלמה.

• רצוי להימנע מפעילות בקור עז או בחום כבד.

• עצה לעצלנים: עלו את כל הקומות בבניין, לפי היכולת, וכל יום תוסיפו מעט, ותרדו את כל הקומות במעלית, על מנת לשמור על הברכיים. אם תגיעו ל-3 סבבים ביום של לפחות 4 קומות, הרווחתם!

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:פעילות גופניתבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה