חדשות בריאות

משרד הבריאות ממליץ להאריך את הסגר בשבוע

בתום התייעצות אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, המליצו בכירי משרד הבריאות להאריך את הסגר בשבוע נוסף לפחות. במשרד מודאגים במיוחד מהמספר הגבוה של החולים הקשים, שאינו יורד. בחצות תיכנס לתוקף סגירת נתב"ג לטיסות נכנסות ויוצאות, למעט מקרים חריגים והומניטריים

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות המליץ הערב (שני), בדיון שנערך בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להאריך את הסגר בשבוע נוסף לפחות. בדיון השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים במשרד הבריאות. ההמלצה ניתנה על רקע נתוני התחלואה שממשיכים להיות גבוהים, ובפרט נוכח הדאגה ממספר החולים הקשים שאינו יורד.

במהלך ההתייעצות הציג פרופ' אש שתי חלופות: הארכת הסגר ובסיומו פתיחה נרחבת של המסחר ומערכת החינוך, או יציאה הדרגתית מהסגר כבר בשבוע הבא. הוא הבהיר, עם זאת, כי לא ניתן יהיה להחזיר את המסחר ומוסדות החינוך לפעילות כבר ביום שני הבא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר הבריאות יואב קיש, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ובכירים נוספים. הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות".

בהודעה צוין, כי "בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות".

על פי הנתונים המעודכנים שנמסרו הערב ממשרד הבריאות, מחצות אובחנו 6,015 נשאי קורונה מאומתים נוספים. 1,845 חולים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, 1,174 מתוכם במצב קשה. 325 חולים מחוברים למכונות הנשמה. במקביל, נמשך הקצב המהיר של מבצע החיסונים. מספר המתחסנים הגיע ליותר מ-2.6 מיליון, מתוכם קרוב ל-1.2 מיליון קיבלו כבר את המנה השנייה.

בתוך כך, בחצות תיכנס לתוקף סגירת נמל התעופה בן גוריון לטיסות נכנסות ויוצאות, למעט מקרים חריגים והומניטריים. מוקדם יותר היום, אישרה ועדת החוקה של הכנסת את התקנות לסגירת השמיים, במסגרתן טיסה מחוץ לישראל תתאפשר רק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי. התקנות קובעות עוד, כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה