חדשות בריאות

"המוטציה משבשת": במשרד הבריאות דורשים להאריך את הסגר

בשל נתוני התחלואה הגבוהים, במשרד הבריאות דורשים להאריך את הסגר בשבוע נוסף לפחות. ראש מטה "מגן ישראל", תומר לוטן: "הסגר הוא כרגע הכלי החזק והמרכזי שנלחם במוטציה"

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של תוכנית "מגן ישראל", התייחסה הבוקר (רביעי) למצב תחלואת הקורונה בארץ. "נתוני התחלואה מראים שיש שיפור אבל הוא איטי מדי", אמרה בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "רואים איזו שהיא ירידה בתחלואה הכוללת ובמקדם ההדבקה. מבחינת החולים הקשים אין ירידה, אבל המצב הוא סטטי. אם היינו בלי סגר – היינו רואים עלייה מעריכית".

גרינפלד הוסיפה, כי ההסבר לירידה האיטית בתחלואה נובע, ככל הנראה, מהעובדה שהסגר אינו מהודק דיו: "לא שומרים על כל כללי ההגבלות, לשמור ולא לצאת מהבית אלא למקרים חיוניים. אנחנו רואים את ההתקהלויות".

ראש מטה "מגן ישראל", תומר לוטן, הוסיף בריאיון לכאן ב': "אנחנו במצב די דומה לזה שהיינו בשבועיים-שלושה אחרונים. זה קצת פחות טוב מאיך שתכננו ורצינו להיות. הנתון של כמות החולים החדשים בכל יום נותר די יציב – בין 130 ל-160. אלו מספרים מאוד גבוהים. למרות הירידה האיטית במקדם ההדבקה, האפקט עדיין לא הגיע לבתי החולים, שהמצב בהם ממשיך להיות עמוס. ההשפעה של החיסון על מספר החולים הקשים מתעכבת יותר ממה שצפינו".

לדברי לוטן, אחד ההסברים האפשריים לירידה האיטית בתחלואה היא המוטציה הבריטית: "המוטציה משבשת את האופן שבו הכרנו את התחלואה בעשרת החודשים האחרונים. היא מייצרת הרבה יותר הדבקות, מייצרת תמונת תחלואה עם מאפיינים קצת שונים, ויכול להיות שהיא אחד ההסברים לעיכוב שנוצר לנו בתמונת החולים הקשים".

ברקע הדרישה של משרד הבריאות להאריך את הסגר לפחות בשבוע נוסף, הסביר לוטן כי מדובר בצעד חיוני שנועד למנוע איבוד שליטה על התחלואה: "הסגר הוא כרגע הכלי החזק והמרכזי שנלחם במוטציה. אם הסגר ייפתח – מקדם ההדבקה יקפוץ כלפי מעלה. העובדה שהמספרים גבוהים אבל לא 'עפים' מעלה ללא שליטה נובעת מהסגר. ברגע שנתחיל לראות את השיפור במספר החולים הקשים, נוכל להעריך כמה זמן נדרש כדי לצאת מהסגר. כרגע אנחנו מדברים על הארכה לשבוע נוסף".

מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, פרסם הבוקר את תמונת המצב היומית של התחלואה. לדברי כותבי הדוח, "לעת עתה, קשה לקבוע האם ישנה ירידה ממשית בהיקף התחלואה. מקדם ההדבקה (R) ממשיך להיות קטן מ-1, דבר המעיד לכאורה על דעיכה בתחלואה, אולם שיעור החיוביים המשיך לעלות בימים האחרונים". על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 7,737 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-83,367, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה – ל-9.6%.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 617,168 נשאי קורונה. מספר החולים הפעילים עומד על 76,708, מתוכם 1,787 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 1,141 חולים מוגדר קשה, ביניהם 311 מונשמים. 4,513 בני אדם נפטרו עד כה כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה