חדשות בריאות

דוח אמ"ן: מגמת הירידה בתחלואה נבלמה

מומחי מרכז המידע והידע למערכה בקורונה כתבו בדוח היומי שלהם, כי ישנה ירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב בני 60 ומעלה, אולם נתון זה אינו מתבטא עדיין בבלימת התחלואה הקשה. על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, ובחברה הכללית עבר את ה-1

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, פרסם היום (שני) דוח חדש לפיו מסתמן כי נבלמה מגמת הירידה בתחלואה שזוהתה בימים האחרונים. "התחלואה ממשיכה בהיקפים גבוהים מאוד", נכתב בדוח. "שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה מאוד, כמו גם העומס על בתי החולים (קרוב ל-1,200 חולים במצב קשה)". עוד עולה מהדוח, כי במהלך חודש ינואר נפטרו יותר מרבע מסך המתים במגפה מאז פריצתה בישראל.

כותבי הדוח ציינו, כי ישנם סימנים לשינוי בתמהיל הגילאים של החולים שמצבם מוגדר קשה: "ישנה ירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 ומעלה, ככל הנראה בהשפעת מבצע החיסונים. בשלב זה, בשל היקף התחלואה הנרחב, שינוי תמהיל החולים אינו מביא לבלימה בתחלואה הקשה".

על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה (R) המשיך לעלות ועומד כעת על 0.96, לאחר שכבר ירד ל-0.9. בחברה הכללית עבר מקדם ההקדמה את ה-1 ועומד כעת על 1.01. בחברה הערבית עלה ה-R ל-0.93, בעוד בחברה החרדית נרשמה ירידה קלה נוספת – ל-0.86.

מוקדם יותר מסר משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 5,140 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 54,737, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9.7%. מניין הנפטרים עלה ל-4,796, מתוכם 1,433 נפטרו בחודש החולף.

קרוב ל-132 אלף בני אדם חוסנו אתמול נגד הנגיף, כ-57 וחצי אלף מתוכם קיבלו את המנה השנייה. נכון להבוקר, עמד מספר המתחסנים הכולל על 3,081,162 איש, 1,790,121 מתוכם קיבלו את שתי מנות החיסון.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה