חדשות בריאות

נתניהו בישיבת הממשלה: "המוטציה משתוללת, לכו להתחסן"

בפתח ישיבת הממשלה, הפציר ראש הממשלה בנימין נתניהו בציבור ללכת להתחסן: "החיסונים עובדים". משרד הבריאות הציג תוכנית בת שלושה שלבים ליציאה מהסגר, שהמעבר ביניהם יותנה בהתקדמות מבצע החיסונים, בירידה במספרי החולים הקשים ובהתייצבות מקדם ההדבקה

נתניהו, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו, ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ברקע נתוני התחלואה הגבוהים, הממשלה התכנסה בצהריים (חמישי) לדון בהארכת הסגר ובתוכנית היציאה ממנו. "המוטציה משתוללת בכל העולם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הישיבה. "בגרמניה, בבריטניה ובמדינות רבות בעולם מדברים על סגרים הדוקים במשך שבועות וחודשים, יש שמדברים אפילו עד אפריל. גם בישראל המוטציה הבריטית משתוללת, אנחנו יכולים לראות את זה בעובדה הפשוטה שכ-80% מהתחלואה בישראל היום היא מהמוטציה הבריטית, זה שינוי מצב".

"התחלואה בארץ גבוהה מאוד. לצערי יש ירידה מתונה בלבד בחולים הקשים, ולכן המצוקה והעומס על בתי החולים הם גבוהים מאוד", הוסיף נתניהו. "במקביל, אנחנו מתקדמים עם החיסונים. אנחנו המדינה היחידה שמתמודדת בהצלחה מסוימת עם המוטציה הבריטית בגלל מיליוני החיסונים שיש לנו. התחלנו היום לחסן את אזרחי ישראל מעל גיל 16, אבל מה שהכי חשוב הוא שכל ישראלי וישראלית מעל גיל 50 יתחסנו".

נתניהו ציין כי "97% מהתמותה מצויה בגילאים מעל גיל 50, ו-92% מהתחלואה הקשה מעל גיל 50. כולם לכו להתחסן – אבל קודם כל האנשים מעל לגיל 50, לכו להתחסן". הוא הדגיש, כי כתוצאה ישירה מהחיסונים נרשמה ירידה בתחלואה הקשה ובמספרי המאומתים בקרב בני ה-60 ומעלה: "לכו להתחסן, החיסונים עובדים".

"אם תלכו להתחסן – נוכל לצאת בהדרגה מהקורונה, ולפתוח את הכלכלה שלנו בזהירות ובאחריות. זהו צו השעה, ועל כך נדון היום בישיבת הממשלה. אנחנו שונים ממדינות אחרות, הן עושות רק סגרים, זה כל מה שהן עושות. אנחנו יכולים לעשות יציאה מאוד זהירה ומדורגת מהסגרים, כי אנחנו יכולים לחסן תוך שבועיים למעלה מ-90% מהאוכלוסייה מעל גיל 50. זה צריך להיות היעד החשוב ביותר שלנו, ואני מבקש מכולם להתגייס לשם כך. אנחנו צריכים לעבור להסתכל על אחוז המחוסנים בגילאים הקריטיים, ואם הם מוגנים אז כולנו מוגנים", סיכם ראש הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ דרש להתחיל כבר מחר במתן הקלות, שיכללו את ביטול מגבלת המרחק, היתר לפעילות של עסקים אחד על אחד, תפילה בבתי הכנסת של עד 10 אנשים, פתיחת שמורות טבע ופתיחת צימרים למשפחות גרעיניות: "כשצריך סוגרים, כשאפשר צריך לפתוח, ואני חושב שעכשיו גם אפשר וגם צריך להתחיל לפתוח. בעיניי סגר הפסיק להיות תוכנית עבודה ופתרון יחיד, ואנחנו חייבים להתחיל בצורה מדורגת ומבוקרת לפתוח את המשק". גנץ הוסיף, כי בשבוע הבא יש לפתוח את מערכת החינוך במתווה מוסכם, ולהתחיל בפתיחת עסקים במתווה של תו סגול מחמיר. הוא הדגיש, כי אזורים אדומים צריכים להישאר תחת סגר: "אנחנו צריכים לחזור למה שדיברנו בעבר – מי שאדום נעזור לו, מי שירוק יהיה לו טוב".

מנגד, במשרד הבריאות דורשים להמשיך בסגר עד יום ראשון בחצות, ולהתחיל ביום שני ביציאה מדורגת שתכלול שלושה שלבים, שהמעבר ביניהם יתבצע בהתאם למדדים מוגדרים של שיעורי המתחסנים באוכלוסייה, מספר החולים הקשים ומקדם ההדבקה (R).

על פי פרטי התוכנית, שהוצגו בישיבה, בשלב הראשון יבוטלו מגבלת המרחק מהבתים והאיסור על שהייה בבית אחר, תתאפשר פעילות עסקים אחד על אחד וייפתחו מקומות העבודה ללא קהל. יתאפשר איסוף מזון ממסעדות ובתי קפה (טייק אווי), ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו לקהל. בנוסף, השכבות הנמוכות במערכת החינוך יחזרו לספסל הלימודים, בתיאום עם משרד החינוך. שלב זה יותנה במדדים הבאים: שני מיליון אזרחים מחוסנים במנה שנייה, 80% מחוסנים מקרב גילאי 50 ומעלה, חצי מיליון מחלימים, מקדם הדבקה נמוך מ-1, ופחות מ-1,000 חולים קשים.

בשלב השני, תימשך הפתיחה של ענפים שפעלו לפני הסגר, וכן ייפתחו ענפים בעלי סיכון נמוך בכפוף לתו הירוק. המעבר לשלב זה יותנה במדדים הבאים: שלושה מיליון מחוסנים במנה שנייה, 90% מחוסנים מקרב בני ה-50 ומעלה, מקדם הדבקה יציב וקרוב ל-1, ופחות מ-800 חולים קשים.

בשלב השלישי ייפתחו גם סקטורים נבחרים בעלי סיכון גבוה, בהתאם לתו הירוק. שלב זה יחל כאשר יהיו בישראל ארבעה מיליון מחוסנים במנה שנייה, שיעור המחוסנים בקרב בני ה-50 ומעלה יעמוד על 95% לפחות, מקדם הדבקה יהיה יציב וקרוב ל-1, ותהיה יציבות במספר החולים הקשים.

תגיות:בני גנץמשרד הבריאותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה