חדשות בריאות

קבינט הקורונה ידון בפתיחה חלקית של מערכת החינוך

קבינט הקורונה יתכנס הערב כדי לאשר מתווה לפתיחה מצומצמת של מערכת החינוך, שתכלול את הגיל הרך וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים בלבד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה אישר אמש (שני), במשאל טלפוני, את המשך סגירת מערכת החינוך ביומיים הקרובים, עד יום חמישי בשעה 7:00 בבוקר לכל הפחות. הקבינט צפוי להתכנס הערב כדי לאשר את המתווה לפתיחתם החלקית של מוסדות החינוך.

בישיבת הממשלה שלשום הציגו מומחי משרד הבריאות את נתוני התחלואה הקשים, והזהירו כי פתיחה נרחבת של מערכת החינוך עלולה להוביל להתפרצות בלתי נשלטת של התחלואה ולזינוק בתמותה. אמש, בתום התייעצות שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרים ובכירי מערכת הבריאות, הוחלט לצמצם את המתווה המקורי של החזרה ללימודים. הוא כולל כעת את פתיחתם של המעונות, גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים הירוקים והצהובים בלבד, בהם שוררת רמת תחלואה נמוכה. ככל הנראה, בערים הגדולות המוגדרות אדומות או כתומות, יתאפשר לקיים לימודים בשכונות ירוקות וצהובות. תלמידי כיתות י"א-י"ב, שנכללו במתווה המקורי, לא ישובו בשלב זה לספסל הלימודים.

בתום ההתייעצויות, מסר שר הביטחון בני גנץ: "סיכמתי עם ראש הממשלה שנכנס מחר את קבינט הקורונה, ונציג תוכנית פעולה מיידית להפעלת התו הירוק בכדי שנוכל לפתוח את הכלכלה באופן בטוח לצד קידום פעולות להגברת קצב ההתחסנות. בנוסף, נקבל מחר החלטה על פתיחה של מערכת החינוך באופן דיפרנציאלי לפי רמות התחלואה".

ראש הממשלה התייחס אמש לעיכוב בפתיחת מערכת החינוך. "צריך להבין שיש לנו מגפה חדשה", אמר במסיבת עיתונאים במשרדו עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, שהגיע לביקור בישראל. "מדובר בווריאנט. זה נגיף אחר, והוא מכה בעוצמה. יש לנו כרגע עומס כמעט מקסימלי על בתי החולים, לכן אנחנו צריכים לנהוג בזהירות".

"אנחנו תחת התקפה של מוטציה בריטית, שפועלת במהירות", הצהיר נתניהו. "היא פוגעת גם בצעירים וגם בילדים. אנחנו נפתח בזהירות בימים הקרובים את מערכת החינוך באזורים הירוקים והצהובים. את היתר נפתח בהדרגה על ידי רמזור משולב של תחלואה ושיעור החיסונים. זה יאפשר לנו לפתוח, באמצעות דרכון ירוק, גם את הכלכלה והתרבות, אבל בזהירות".

"אנחנו לא ממהרים כי המרווח הוא קטן", הוסיף ראש הממשלה. "אם לא נפעל כך – נקבל את האסונות שרואים במקומות שונים בעולם, לרבות באירופה. אני לא רוצה אלפי מתים נוספים, וזה מה שיקרה. לכן צריך לפעול בזהירות ולהפסיק לצעוק 'לפתוח לפתוח'. אני מבקש מהציבור ומחבריי בממשלה ולקואליציה לעבוד באחריות".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי למעלה מ-3.5 מיליון איש התחסנו עד היום בישראל, מתוכם יותר מ-2.15 מיליון קיבלו כבר את מנת החיסון השנייה. ההאטה בקצב ההתחסנות נמשכת, ואתמול התחסנו 122 אלף איש בלבד. שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב בטוויטר: "כדי לחזור לשגרה אנחנו חייבים את כולכם, לכו להתחסן".

תגיות:חיסוןמערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה