חדשות בארץ

הליכוד ומפלגת הציונות הדתית חתמו על הסכם עודפים

מתנגדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו בחריפות את הסכם העודפים שנחתם בין הליכוד ומפלגת הציונות הדתית, במסגרתה רץ לכנסת יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. בתגובה למתקפות נגדו, אמר בן גביר: "הצמד טיבי-לפיד שוב נכנסים לפאניקה"

סמוטריץ’ (צילום: אורן בן חקון, פול)סמוטריץ’ (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

מפלגת הציונות הדתית והליכוד חתמו הלילה (רביעי) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-24.

בנוסח ההסכם נקבע, כי "הצדדים יקדישו את כל מרצם ומשאביהם למען הצלחת הליכוד והציונות הדתית בכנסת, וכן הצלחת מועמד הליכוד לראשות הממשלה". המפלגה הדתית, בראשה עומד בצלאל סמוטריץ', התחייבה לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמדה להרכבת הממשלה הבאה: "הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה במשך כל תקופת הכנסת ה-24".

עוד נכתב בהסכם, כי הליכוד יחתום על הסכם קואליציוני עם הציונות הדתית, וראש הממשלה ידאג לשלב את נציגיה בכל ממשלה שיקים: "ההסכם יכלול הקמת ממשלה, שתפעל לשמירה על ארץ ישראל, זהותה היהודית של המדינה, הגברת המשילות וקידום הכלכלה והרווחה של החברה הישראלית".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "כפי שאמרנו כל העת. בצד הטיפול במשבר הקורונה והכלכלה לא נאפשר להקים ממשלת מרכז-שמאל ולהניח את ערכי הציונות הדתית והימין בצד בשנים הקרובות. יש לנו דרך ונעשה הכל להקמת ממשלת ימין בישראל".

מתנגדיו של נתניהו תקפו בחריפות את חתימת הסכם העודפים עם הציונות הדתית, במסגרתה רץ לכנסת יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. בכחול לבן אמרו כי "בגין היה מתבייש, כהנא היה גאה. פעם הליכוד לא הסכימו להיות באותו אולם עם כהנא, היום הם דוחפים אותו לכנסת". חבר הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, כתב: "רציתי לכתוב ציוץ מזועזע אבל אשמור את זה לרגע שהם יחתמו הסכם קואליציוני. למרות שלמי יש כוח להזדעזע כבר".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב בסדרת ציוצים בטוויטר: "נתניהו חתם עם תומך הטרור בן גביר הסכם עודפים. הליכוד חתם הסכם עודפים עם מפלגת ברוך גולדשטיין ואין שם אחד שיגיד מילה. נתניהו עושה הכל להכניס לכנסת את מפלגת ברוך גולדשטיין, בן גביר וסמוטריץ'. חסינות משוחד תמורת תמיכה בטרור".

בתגובה למתקפות נגדו ונגד הליכוד, מסר איתמר בן גביר: "יאיר לפיד וטיבי מהלל השאהידים בלחץ. הצמד טיבי-לפיד שוב נכנסים לפאניקה, אחרי שהם מתחילים להפנים שאני בדרך לכנסת ובעזרת השם גם לממשלה הבאה. יש להם בהחלט הרבה סיבות טובות להיות בלחץ: הם שוב ייזרקו לאופוזיציה, ואנחנו ניישם כאן לראשונה מדיניות ימין אמיתית –  במעשים ולא בדיבורים".

בן גביר הוסיף כי "הניסיון של יאיר לפיד להציג אותי כתומך טרור, בשעה שהוא מצהיר בגאווה שיקים ממשלה בה חברי הרשימה המשותפת יהיו שרים, הוא מפגן זלזול באינטליגנציה של אזרחי ישראל. לפיד מוכן להפקיד את בטחונם של אזרחי ישראל בידי נציגים מובהקים של ארגוני הטרור הגרועים ביותר".

תגיות:הליכודאיתמר בן גבירבחירות 2021מפלגת הציונות הדתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה