חדשות בעולם

טראמפ זוכה במשפט ההדחה בסנאט

57 סנאטורים, ביניהם שבעה רפובליקנים, הצביעו בעד הרשעתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהואשם בהסתה שהובילה להתפרעויות בקפיטול, אולם הוא זוכה שכן לא הושג הרוב הדרוש להרשעה של שני שלישים. טראמפ: "שלב נוסף בציד המכשפות הגדול בהיסטוריה של המדינה שלנו"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

הסנאט האמריקני זיכה אמש (מוצאי שבת) את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במשפט ההדחה שנערך נגדו. טראמפ הואשם בהסתה למרד, שהובילה בחודש שעבר למהומות בגבעת הקפיטול. 57 סנאטורים, ביניהם שבעה נציגים רפובליקנים, הצביעו אומנם בעד הרשעתו של טראמפ מול 43 שהתנגדו לכך, אולם כדי להדיח נשיא נדרש רוב של שני שלישים – 67 קולות מתוך 100.

זמן קצר לאחר סיום המשפט, בירך טראמפ על זיכויו. "זה היה שלב נוסף בציד המכשפות הגדול בהיסטוריה של המדינה שלנו", מסר בהצהרה מטעמו. "שום נשיא מעולם לא עבר דבר כזה. זה נמשך מכיוון שיריבינו אינם יכולים לשכוח כמעט 75 מיליון אנשים – מספר הקולות הגבוה ביותר מאז ומעולם שתמך בנשיא מכהן – שהצביעו עבורנו לפני כמה חודשים".

"התנועה ההיסטורית והפטריוטית שלנו, שנועדה להפוך את אמריקה שוב לגדולה, נמצאת רק בתחילתה", הוסיף טראמפ. "בחודשים הבאים יהיו לי הרבה דברים להגיד לכם, ואני מצפה להמשיך את המסע המדהים שלנו יחד להשגת הגדולה האמריקנית עבור כל העם שלנו".

טראמפ הוא הנשיא היחיד בהיסטוריה של ארצות הברית, שהועמד פעמיים למשפט הדחה בפני הסנאט. כזכור, בפברואר 2020 זיכה אותו הסנאט משני סעיפי האישום שהוגשו נגדו בפרשה המכונה "אוקראינה גייט".

הנשיא ג'ו ביידן הגיב אף הוא על זיכויו של טראמפ. "על אף שההצבעה הסופית לא הובילה להרשעה, אין ויכוח על מהות האישומים", נמסר בהודעה מטעמו. "גם אלו שהתנגדו להרשעה סבורים שדונלד טראמפ אשם ב'הזנחה פושעת של חובתו', וכי הוא 'אחראי מעשית ומוסרית' להסתה שהובילה לאלימות בקפיטול".

"פרק עצוב זה בהיסטוריה שלנו הזכיר לנו שהדמוקרטיה היא שברירית, שיש להגן עליה תמיד, שעלינו להיות עירניים תמיד, שלאלימות ולקיצוניות אין מקום באמריקה", הצהיר ביידן. "כאמריקנים, ובמיוחד כמנהיגים, לכל אחד מאיתנו חובה ואחריות להגן על האמת ולהביס את השקרים".

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידןהסנאט של ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה