חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 1,008 חולים במצב קשה, מקדם ההדבקה ירד ל-0.85

על פי נתוני משרד הבריאות, כ-3.83 מיליון בני אדם קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה, וקרוב ל-2.5 מיליון מהם קיבלו גם את המנה השנייה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 1,869 נדבקים חדשים בנגיף. המספר הנמוך של המאומתים נובע, בין היתר, ממיעוט הבדיקות המפוענחות בסופי שבוע. אתמול עמד מספר הבדיקות על כ-25 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן הסתכם ב-7.8%. בבתי החולים מאושפזים 1,605 חולים, 1,008 מתוכם במצב קשה. 284 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו 29 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומניין הנפטרים הכולל עלה ל-5,368.

דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מלמד, כי מקדם ההדבקה (R) ממשיך לרדת ועומד הבוקר על 0.85: "מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקפה עדיין גבוה מאוד. לעת עתה, כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, באופן המסמן דעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים ממשיכים להיות גבוהים באופן מוחלט".

מומחי המרכז ציינו את העלייה המדאיגה בתחלואה הקשה בקרב צעירים: "ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 פלוס, הנובעות כנראה מהשפעת מבצע החיסונים. עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות בשבוע האחרון כ-40% מהתחלואה הקשה החדשה. בשל היקף התחלואה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, שינוי תמהיל גילאי החולים לא מביא בשלב זה לירידה משמעותית בתחלואה הקשה".

הכותבים התריעו, כי על אף הסימנים המעודדים, בשבועות הקרובים צפויה עלייה חוזרת בתחלואה, וזאת בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי, שהפך כבר לדומיננטי בישראל. הם הזכירו, כי "החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ", וקראו לציבור להתחסן בהקדם. 

עוד עולה מהדוח, כי "השלמת חיסון האוכלוסייה המבוגרת (בני 60 ומעלה) כמעט שאינה מתקדמת; נותרו כ-10% מאוכלוסייה זו (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון. יוזכר כי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 60-40, ייוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסייה". על פי נתוני משרד הבריאות, כ-3.83 מיליון בני אדם – כ-41.5% מהציבור –חוסנו נגד נגיף הקורונה. קרוב ל-2.5 מיליון מתוכם, המהווים כ-27% מהאוכלוסייה – קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה