סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: 53 חלקים כדי לבנות לנו ארמון

זו בדיוק הדרך להמשיך את מעמד הר סיני. רגע אחרי הוואו, אנחנו מתרגמים את ההתרגשות ואת ההתלהבות מהאירוע אל תוך חיינו. לא משאירים את החוויה שם בהר, אלא לוקחים אותה אל היום־יום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איך יורדים מהר סיני? לאן ממשיכים מפה? איך חוזרים לחיים? בשבוע שעבר, פרשת השבוע תיארה את מעמד הר סיני. השבוע, בפרשת "משפטים", קיבלנו 53 מצוות (נתח עצום מתוך 613, תרי"ג מצוות בסך הכל).

פרשנינו מסבירים שזו בדיוק הדרך להמשיך את מעמד הר סיני. רגע אחרי הוואו, אנחנו מתרגמים את ההתרגשות ואת ההתלהבות מהאירוע אל תוך חיינו. לא משאירים את החוויה שם בהר, אלא לוקחים אותה אל היום־יום. 53 המצוות בפרשה עוסקות בדיני עבודה ובמשפחה, בחגים ובכשרות, בשבת ובצדקה, בחיים עצמם. אנחנו לא מארגנים יום עיון מלומד על הלקחים ממעמד הר סיני, אלא פשוט מכניסים את הערכים האלה לתוך הצלחת, לחשבון הבנק, לפקק, לתור בסופר.

הרב פרופ' יונתן זקס, שנפטר לאחרונה, כתב שזה מה שהפך את התורה לנצחית. היכולת לתרגם ערכים למעשים, להפוך פילוסופיה לתכלס. הוא הדגיש שעלינו למצוא משמעות בכל מעשה קטן כזה. לא לשכוח שהוא מחובר להר סיני, מחובר לסיפור הגדול. הוא נהג לספר על שלושה אנשים שעבדו בסיתות אבנים. שאלו את הראשון מה הוא עושה, והוא אמר: אני חותך אבנים. שאלו את השני, והוא כבר ענה: אני מתפרנס. הוא כבר מצא מטרה נעלה יותר, הוא לא רק חותך אבנים, אלא מקבל על כך כסף כדי לקנות אוכל ומלבוש. שאלו את השלישי מה הוא עושה, והוא ענה בעיניים בורקות: אני בונה ארמון! כלומר, הוא הבין את התמונה הגדולה יותר, את המטרה הנעלה. הוא הבין את החשיבות של הפרטים הקטנים, וראה איך הם בונים בסופו של דבר ארמון.

פרשת משפטים, הסביר הרב זקס, נותנת לנו 53 חלקים קטנים, כדי לבנות מהם ארמון.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירהר סיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה