חדשות בריאות

נתניהו בקבינט הקורונה: "חייבים לפתוח בהדרגה ובזהירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי חייבים לפתוח את המשק בהדרגה ובזהירות ובמקביל לאשר תוכנית סיוע כלכלית לנפגעי הקורונה. שרי כחול לבן דרשו לפתוח כבר השבוע את המשק, ושר הביטחון בני גנץ האשים כי נתניהו "משחק בנתונים". שר החינוך יואב גלנט התעמת עם בכירי משרד הבריאות, שיצאו נגד קריאתו לפתוח את מוסדות החינוך ביישובים הירוקים והצהובים בכל שכבות הגיל

נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) לדיון נוסף בהמשך תוכנית היציאה מהסגר, לאחר שהישיבה שהתקיימה אתמול הסתיימה ללא הכרעה בנוגע למתווה פתיחת המסחר. ראש הממשלה בנימין נתניהו סקר בפתח דבריו את המצב במדינות באירופה, בהן הוטלו הגבלות בשל התפשטות המוטציה הבריטית. "אנחנו חייבים לפתוח בהדרגה ובזהירות", אמר. הוא הבהיר, כי יהיה צורך לקבל החלטות על הטלת מגבלות מיוחדות בפורים.

נתניהו הציג את המתווה הדו-שלבי שברצונו להעביר בקבינט: "בשלב הראשון בשבוע הבא, כמובן נפתח את חנויות הרחוב ובתי הכנסת, אבל גם בתו ירוק את הקניונים, השווקים, חדרי הכושר, אירועי התרבות, הספורט, מוזיאונים, מלונות ועוד. בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן, נבצע פתיחה נוספת".

"אנחנו יכולים לעשות זאת כי יש לנו חיסונים", הצהיר ראש הממשלה. "חיסונים לכל אזרח בניגוד לכל המדינות. בניגוד לבריטניה, צ'כיה, צרפת ולכל האחרות. אנחנו יכולים לפתוח בצורה אחראית". הוא הדגיש, כי במקביל יש לעשות "מאמץ עליון" לחסן במהירות כמה שיותר מבין 570 אלף האזרחים מעל גיל 50 שטרם התחסנו.

במהלך הישיבה התגלע עימות בין שר החינוך יואב גלנט לבכירי משרד הבריאות. גלנט אמר, כי נתוני התחלואה מאפשרים לפתוח את מוסדות החינוך בערים הירוקות והצהובות לכל שכבות הגיל. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע את התנגדותו לרעיון, ואמר כי בשל התפשטות המוטציה הבריטית הוא ממליץ לדבוק במתווה הפתיחה ההדרגתית. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הוסיפה כי הנתונים שמספק משרד החינוך אינם מדויקים, וכי סגירת בתי הספר הובילה לירידה בתחלואה בקרב ילדים.

שרי כחול לבן הביעו את התנגדותם לעמדת נתניהו ומשרד הבריאות, לפיה יש לדחות את פתיחת המסחר לשבוע הבא, ותבעו להתחיל במתן ההקלות כבר השבוע. שר הביטחון בני גנץ תקף בחריפות את נתניהו, והאשים כי הוא "משחק בנתונים" בהתאם לצרכיו הפוליטיים: "אתם מזלזלים בפקידים", אמר לראש הממשלה ולשרי הליכוד. "אנחנו חושבים אחרת מכם". הוא הבהיר כי יתנגד לאישור התוכנית הכלכלית של נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ לסיוע לנפגעי הקורונה: "אנחנו לא עוצרים תוכנית כלכלית, אנחנו עוצרים שוחד בחירות".

כ"ץ ונתניהו דחו את דבריהם של גנץ ושל השרה אורית פרקש הכהן, שטענה כי יש "שולי ביטחון" שמאפשרים פתיחה נרחבת של המסחר. "אין לנו שולי ביטחון כי יש לנו אלף חולים קשים", אמר נתניהו. "אנחנו צריכים לפתוח אבל בזהירות. הפתיחה תביא לעלייה בתחלואה, תעלה את מקדם ההדבקה ואת כל המדדים". הוא הדגיש, כי הפתיחה ההדרגתית בשילוב תוכנית סיוע כלכלית היא מה שנדרש כעת: "לאף אחד אין הנאה מהגבלות".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה