חדשות בארץ

נתניהו: הממשלה הבאה בראשותי לא תהיה ממשלת רוטציה

בריאיון לחדשות 12, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אזרחי ישראל מאסו ברוטציה, לא מוטציה ולא רוטציה. הם ידאגו שזה לא יהיה". הוא הצהיר כי יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יהיה חבר בקואליציה אבל לא ימונה לשר, והבהיר כי לא יסתמך על תמיכתה של רע"מ: "לא אשען על מי שמתנגד לציונות"

נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי אם ירכיב את הממשלה הבאה, היא לא תהיה ממשלת רוטציה. דבריו נאמרו במהלך ריאיון לחדשות 12, בו נשאל האם יסכים לאחר הבחירות להצעה של נפתלי בנט לרוטציה. "אני חושב שאזרחי ישראל מאסו ברוטציה. יש לנו הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין אמיתית על מלא בהנהגתי", אמר. "אני חושב שננצח ביותר מ-61. בואו נראה אם אני צריך את בנט או לא. אני חושב שכולם יבינו שאסור לחזור לרוטציה, אי אפשר שני ראשי ממשלה, לא מוטציה ולא רוטציה. אזרחי ישראל ידאגו שזה לא יהיה. בסוף הבחירות האלה זה בחירה ביני לבין יאיר לפיד, וזו הסיבה שלא תהיה רוטציה".

נתניהו הצהיר כי לא ימנה את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לשר בממשלתו. הוא ציין כי הסכם העודפים שנחתם עם מפלגת הציונות הדתית, במסגרתה רץ בן גביר, הינו לגיטימי: "אני לא רוצה לאבד את הקולות, תמיד הימין מתפצל". הוא הוסיף כי בן גביר יהיה חבר בקואליציה: "הוא לא כשיר לכהן כשר בעיניי, לא בממשלה שלי. אני מניח שיש קווים מסוימים שהוא לא יסכים להם, אבל אני מחליט. הוא יכול לרצות הרבה דברים, אבל הוא לא יהיה האצבע ה-61 כי אנחנו נקבל יותר".

בהתייחסו לשאלה האם יסכים להישען על תמיכתה על מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס, הבהיר נתניהו: "אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. בשום צורה, גם לא בהימנעות. אני מתחרה עם מנסור עבאס, אני פונה אל האזרחים הערבים. הוא יריב שלי, הוא לא שותף שלי, הוא הלך עם לפיד, ואני אקח ממנו את הקולות".

בהתייחסו למשפט המתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים, תקף נתניהו את הפרקליטות והאשים כי היא מנסה ללחוץ על השופטים לעבור לשלב ההוכחות עוד לפני הבחירות כדי להשפיע על תוצאותיהן: "זו התערבות גסה בבחירות. אני מקווה מאוד שהשופטים לא ייכנעו ללחץ הזה, אבל אם כן – זה יתפרש כהתערבות בוטה בבחירות, והאפקט יהיה הפוך. אני אנצח בלאו הכי".

בתשובה לשאלה האם יפעל לחקיקת חוק צרפתי או כל מהלך אחר שיעצור את המשפט, השיב נתניהו: "אני לא אצטרך לזה, משום שהתיקים ההזויים והתפורים הללו קורסים מאליהם. ככל שהמשפט מתנהל יותר, רואים כמה זה תפור והזוי: הדחת עדים בסחיטה באיומים, ניגודי עניינים מכאן עד קפריסין, המצאת עבירה שלא קיימת בספר החוקים של אף מדינה דמוקרטית, פתיחת חקירות נגד ראש הממשלה בלי האישור של היועץ המשפטי לממשלה בניגוד לחוק יסוד. דברים איומים שאי אפשר להאמין שהם מתבצעים. התיקים האלה מתפוררים, ויתפוררו בהמשך".

בנוגע למשבר הקורונה, דחה נתניהו את הטענה כי הוא מנוהל על פי שיקולים פוליטיים. בהתייחסו לביקורת על המגזר החרדי, אמר ראש הממשלה: "יש חריגות בכל מיני מקומות. בסך הכל הציבור הישראלי ממושמע, וגם רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע. הרבנים כמעט כולם קראו גם להתחסן וגם קיימו את ההגבלות, ואנחנו רואים את מקדם ההדבקה יורד. יש הפרות גם במגזר הערבי וגם במגזר החילוני. אני מבקש מכולם לשמור על הכללים".

בתשובה לשאלה האם הסגר שישראל נמצאת בשלבי יציאה ממנו היה הסגר האחרון, השיב נתניהו כי זה תלוי בציבור: "הדבר שיקבע הוא 570 אלף איש מעל גיל 50 שעדיין לא התחסנו – שם כמעט 100% מהמתים והחולים הקשים. צריך לעשות מאמץ לאומי עליון לחסן אותם. לכו להתחסן לא רק בשביל עצמכם, אלא בשביל כולנו".

"קבענו מדדי תחלואה", הוסיף נתניהו. "אני מאמין שאם אזרחי ישראל יהיו ממושמעים – ורובם ממושמעים – ונעשה את הצעדים האלה בהדרגה לפי המדדים שקבענו, ויבואו 570 אלף מעל גיל 50 להתחסן, לא רק שזה הסגר האחרון – אנחנו נצא מהקורונה סופית. אנחנו הולכים לצאת מזה ראשונים בעולם – בגלל מיליוני החיסונים שהבאנו ומערכת בריאות פנטסטית שמחלקת אותם".

תגיות:בחירות 2021בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה