חדשות בריאות

הרב הראשי הגר"ד לאו: "המסרבים להתחסן - כופרים בטובה"

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, מפרסם מכתב ובו מורה לציבור לצאת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה: "מי שלא מקיים צווי זה הרי הוא בגדר של כופר בטובה שהקדוש ברוך הוא העניק לעולמו ונתן לנו בס"ד אפשרות לצאת ממיצר זה ומנגף הקורונה"

  • ה' אדר התשפ"א
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, ונשיא בית הדין הרבני הגדול, פרסם מכתב מיוחד על החובה להתחסן. לדבריו, מי שמסרב להתחסן "כופר בטובה שהקב"ה העניק לעולמו".

"כבר שנה שנגיף הקורונה מכה בעולם ואנחנו מבקשים דרכים להתמודד איתו. זכינו ואינה הקדוש ברוך הוא לידינו אפשרות חיסון, ורבים המתלבטים האם על פי ההלכה ישנה חובה להתחסן נגד נגיף הקורונה", פותח הרב לאו את דבריו.

"על פי חוות דעת הרופאים הבכירים בישראל ובעולם כולו, החיסון הוא המענה לנגיף", כותב הרב ומוסיף כי "הסכנה מן המחלה היא ודאית, הסיכונים מהחיסון הינם ספק, ועמדתם היא חד משמעית שחובה להתחסן, אלא אם רופאו מורה לו אישית אחרת".

"חובת האדם להישמר ולהיזהר אינה ניתנת לבחירה", מוסיף הרב לאו. "אסור לאדם ח"ו להזיק לגופו וכ"ש לזולתו. מי שלא מתחסן, לא רק שהוא עלול להיפגע בעצמו, אלא בעיקר, עלול לפגוע בזולתו. כבר לפני שנה הבהרתי שיותר ממה שחייב אדם לשמור על עצמו שלא יינזק, חייב להישמר שלא להזיק את זולתו, הן נזק גופני והן נזק רוחני".

"שמירה על בריאות נכונה היא אתגר שייתן לנו את היכולת למלא את חובותינו בעולם בעל תוכן משמעותי. האחריות לדאוג לאדם לרפואת עצמו היא קודם כל חובה המוטלת עליו.

"ציווי התורה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', כולל גם החובה לרפואה מונעת והחיסון הקיים מסייע לכך. לדעתי, מי שלא מקיים צווי זה הרי הוא בגדר של כופר בטובה שהקדוש ברוך הוא העניק לעולמו ונתן לנו בס"ד אפשרות לצאת ממיצר זה ומנגף הקורונה".

כזכור, השבוע הורה הגר"ד לאו להחליף דיין שהיה אמור לדיון בגיורי חיילים, לאחר שהוא סירב להתחסן נגד הקורונה. הרב לאו אף אמר כי ימנע מדיינים לשבת בדיונים - עד שיתחסנו, ככל והדבר יתאפשר מבחינה חוקית.

בתוך כך, בעבר אמר הגאון רבי ישראל מאיר לאו, אביו של הרב הראשי, כי "צריך להתחסן עם הודיה לקב"ה שזיכה אותנו בדבר שיכול להביא ארוכה ומרפא לכל תחלואינו, ובפרט לאויב הסמוי מן העין. אם יש סיכוי לתקווה, ואפילו יותר מזה – צריך לנצל את ההזדמנות שרופא כל בשר נתן לנו. אז אנא, קחו את החיסון. קבל אות החיסון".

חולה הקורונה עבר מוות קליני - לא תאמינו מה גילו לו מהשמיים:

(קרדיט: ערוץ 2000)

תגיות:הרב דוד לאוחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה