חדשות בריאות

האם להוציא לחל"ת עובד שמסרב להתחסן? הגרב"ד פוברסקי בתשובה חריפה

הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', נשאל על ידי מנהל תלמוד תורה האם מותר על פי ההלכה להוציא לחל"ת מלמד שמסרב להתחסן. תשובתו החד משמעית של ראש הישיבה תפתיע גם אתכם

  • ה' אדר התשפ"א
בעיגול: הגאון רבי ברוך דב פוברסקי (צילומים: פלאש 90)בעיגול: הגאון רבי ברוך דב פוברסקי (צילומים: פלאש 90)
אא

הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', התבטא באופן חריף ביותר נגד מלמד בתלמוד תורה שמסרב להתחסן: "אדם שאין לו אחריות לא ראוי להיות מלמד", אמר.

את הדברים אמר ראש הישיבה במענה לשאלתו של מנהל רשת תלמודי תורה, שעלה אמש (שלישי) לביתו להתייעצות ממושכת. בין הדברים, שאל המנהל את ראש הישיבה מה דעת ההלכה בדבר מלמד בתלמוד תורה שמסרב להתחסן. האם המנהל בתור מעביד יכול לחייב את העובדים להתחסן, וכאשר הם אינם מעוניינים, להוציאם לחל"ת?!

בתגובה, ענה הרב פוברסקי: "עד שאתה שואל בענייני חושן משפט ואם יש למעביד זכות לתבוע מעובד דברים כגון אלו, תשאל את עצמך אם בכלל מלמד כזה ראוי ללמד תשב"ר, אדם שאין לו אחריות, על חייהם של תלמידיו ובני משפחותיהם העלולים חלילה להיפגע ולחלות בגינו האם אדם זה ראוי להיות מחנך".

עוד הוסיף ראש הישיבה ואמר: "הלא דעת גדולי ישראל שיש ליטול את החיסון, ומלמד זה חושב שהוא יותר חכם מגדולי ישראל, כלום ראוי איש זה להוות דוגמא לחינוך לילדי ישראל?!"

כזכור, השבוע פסק הדיין הבכיר הגאון רבי יהודה סילמן כי ניתן לחייב את כל צוותי ההוראה; הן בבנים והן בבנות וכן בישיבות ובסמינרים - ללכת ולהתחסן. בפסק ההלכה שכתב הורה הרב כי "מעסיק יכול לחייב עובדים ללכת ולהתחסן, מנהל מוסד חינוכי יכול לחייב מורים ומורות להתחסן וכן ראש ישיבה יכול לחייב את הבחורים להתחסן".

חיזוק אל מול הקורונה - 5 דקות שאסור להחמיץ עם הרב זמיר כהן:

 

 
תגיות:קורונהחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה