חדשות בארץ

הישראלית שחצתה לסוריה הועברה לרוסיה, מתאם השבויים והנעדרים יצא להחזירה

הותר לפרסום, כי הצעירה הישראלית שחצתה לאחרונה את הגבול לסוריה הועברה כבר אתמול למוסקבה. במסגרת העסקה לשחרורה, כוחות צה"ל החזירו לסוריה שני רועי צאן שחצו בשבועות האחרונים את הגבול לישראל

מעבר קוניטרה, ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)מעבר קוניטרה, ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

(עודכן: 20:17)

הצעירה הישראלית, שחצתה לאחרונה את הגבול לסוריה, הועברה כבר אתמול לידי רוסיה. כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. היא נבדקה על ידי רופא ישראלי, ומצבה מוגדר טוב. מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, יצא במטוס מנהלים למוסקבה על מנת להשיבה לארץ.

מוקדם יותר דווח, כי במסגרת העסקה לשחרורה של הישראלית שגובשה בתיווך רוסי, שחרר צה"ל בהנחיית הדרג המדיני שני רועי צאן סורים שחצו את הגבול לישראל. הם הועברו לשטח סוריה דרך מעבר קוניטרה באמצעות אנשי הצלב האדום. מצה"ל נמסר כי "רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל".

אתמול דיווחו כלי תקשורת בסוריה, כי תמורת החזרתה של הישראלית תשחרר ישראל מהכלא שני אסירים סורים שהורשעו בעבירות ביטחוניות, ותגרשם לסוריה. אלא שהשלמתה של העסקה התעכבה לאחר שאחד האסירים, דיאב קהמוז, סירב לעבור לסוריה והתעקש להישאר בכלא כדי לחזור לביתו בכפר רג'ר בתום ריצוי תקופת מאסרו. קהמוז נידון ב-2018 ל-14 שנות מאסר, לאחר שהורשע כי גויס על ידי ארגון חיזבאללה לבצע פיגועים בצפון הארץ באמצעות מטעני חבלה שהוברחו מלבנון. 

כזכור, הממשלה התכנסה שלשום לישיבה דחופה שכונסה בהתראה קצרה כדי לדון בסוגיה הומניטרית. הצנזורה הטילה איפול על תוכן הישיבה, אולם התירה לפרסם כי בימים האחרונים פנתה ישראל לרוסיה כדי שתפעיל את השפעתה בסוריה לצורך סיוע בנושא הומניטרי. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכן נערכו שיחות בין שר הביטחון בני גנץ ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ובין שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב.

תגיות:רוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה