חדשות בארץ

בתיווך פוטין: הצעירה שחצתה לסוריה נחתה בישראל

הצעירה הישראלית, שהועברה שלשום למוסקבה, חזרה לארץ עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וראש סגל ראש הממשלה אשר חיון. במסגרת העסקה שהושגה בתיווך רוסיה, שחררה ישראל שני רועי צאן סורים שחצו את הגבול לישראל וקיצרה את עבודות השירות של האסירה הדרוזית ניהאל אל-מקת

שטח סוריה, מבט מישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שטח סוריה, מבט מישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

האזרחית הישראלית, שחצתה את הגבול לסוריה והוחזקה בידי הסורים, נחתה הלילה (שישי) בנתב"ג. הישראלית, בשנות ה-20 לחייה, הועברה כבר שלשום לרוסיה. היא חזרה לארץ עם משלחת ישראלית בראשות ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. רופאה ישראלית, שבדקה אותה במוסקבה, קבעה כי היא מרגישה טוב. היא צפויה להיחקר בקרוב בשב"כ על נסיבות חצייתה את הגבול הסורי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסיוע בהשבת הישראלית: "לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה. שוחחתי פעמיים עם ידידי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ. אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל"ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה"ל, שב"כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם".

בלשכת ראש הממשלה ציינו, כי נתניהו שוחח עם פוטין פעמיים בימים האחרונים בעניינה של הצעירה – ב-8 בפברואר וב-13 בפברואר. "הנשיא פוטין נענה בחיוב לבקשת ראש הממשלה נתניהו שהודה לו על הסיוע. ראש המל"ל והיועץ המדיני לנשיא רוסיה המשיכו ברצף שיחות על מנת להשלים את פרטי החזרת האזרחית".

בתמורה להחזרתה של האזרחית הישראלית לארץ, שחרר צה"ל אתמול בהנחיית הדרג המדיני שני רועי צאן סורים שחצו את הגבול לישראל. הם הועברו לשטח סוריה דרך מעבר קוניטרה באמצעות אנשי הצלב האדום. מצה"ל נמסר כי "רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל". בנוסף, קיצרה ישראל בשלושה חודשים – באמצעות חנינה – את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת, דרוזית תושבת מג'דל שמס שהורשעה בהסתה.

תגיות:סוריהולדימיר פוטיןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה