חדשות בארץ

דיווח: בתמורה להחזרת הנערה – מילוני חיסונים יועברו לסוריה

בתמורה להשבת הנערה הישראלית מסוריה לישראל בתיווך פוטין, ישראל רוכשת חיסונים רוסיים במיליוני דולרים – ומעבירה למשטר אסאד, כך מדווחים מקורות בארה"ב

  • ח' אדר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישראל רכשה חיסונים נגד נגיף הקורונה, מהחברה הרוסית 'ספוטניק', בעלות של מיליון דולר עבור משטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד וזה בתמורה לשחרורה של הנערה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה ונעצרה על ידי המשטר המקומי.

בישראל סירבו להשיב מה תקבל סוריה בתמורה, אך הבלוג האמריקני "תיקון עולם" דיווח על כך שישראל ישראל הסכימה לממן במיליוני דולרים רכישה ברוסיה של מיליוני מנות חיסוני ספוטניק לקורונה, כדי שיועברו לסוריה. זאת בנוסף על ביטול עונשה של דרוזית מן הגולן שנדונה לעבודות שירות, ולשחרור שני רועי צאן והשבתם לסוריה.

חבר הכנסת אחמד טיבי רמז על כך כבר אתמול בטוויטר, “בשבוע שעבר העליתי בכנסת דרישה לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים לעזה ולהעביר חיסונים לפלסטינים בגדה מהמלאי הגדול שיש בישראל. האם חייבים להמתין שיהודי יחצה את הגבול לעזה כדי לזכות בחיסון? אפשר אחרת. זה החוק הבין לאומי וזה אנושי. מדובר באותו שטח אפידמיולוגי רציף".

‏לפני כניסת שבת פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם אימה של הישראלית שהוחזרה מסוריה, “ראש הממשלה ביקש לחזק אותה ואת משפחתה ואמר שישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה”, נמסר

שר הביטחון, בני גנץ, עדכן ביום שישי: "לפני כשבועיים קיבלנו מידע על אזרחית ישראלית הנמצאת בידי כוחות הביטחון הסורים. היא עברה לצד הסורי על דעתה ובכוחות עצמה - אירוע שאנחנו עוד נתחקר. מיד התחלנו לפעול להשבתה. הבהרנו לצד השני שמדובר באזרחית ושיש כאן אירוע הומניטרי ולא ביטחוני. ערכנו שיחות של הבכירים ביותר עם מקבילינו הרוסים, שוחחתי באופן אישי עם שר ההגנה הרוסי, לו אני מבקש להודות על מעורבותו ועל הסיוע של ממשלת רוסיה במאמץ להשבתה הביתה. מדינת ישראל, תמיד תסייע לכל ישראלי בכל מקום בעולם"..

תגיות:חיסוניםולדמיר פוטיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה