חדשות בריאות

1,164 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, נמשכת הירידה במספר החולים הקשים

על פי נתוני מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד ל-847. מפרוץ המגפה, נפטרו 5,542 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף

נמשכתנמשכת
אא

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מסר הבוקר (ראשון), כי 1,164 בני אדם אובחנו אתמול כנשאי קורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם בכ-18 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.4%. שלשום אותרו 3,389 נשאי קורונה; כ-57 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור החיוביים הסתכם ב-5.9%. מקדם ההדבקה מוסיף לרדת, ועומד הבוקר על 0.79.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים ירד ל-44,752 – לעומת 59,864 לפני שבוע. במקביל, נמשכת הירידה במספר החולים שמצבם מוגדר קשה, והוא עומד כעת על 847, לאחר שלפני שבוע עמד על 983. מפרוץ המגפה, נפטרו 5,542 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

בדוח המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, צוין כי "ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 פלוס, בשל מבצע החיסונים. עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר". מומחי המרכז הזהירו, כי בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי, שהפך לדומיננטי בארץ, תיתכן בשבועות הקרובים עלייה חוזרת בתחלואה: "לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע".

על פי נתוני משרד הבריאות, כ-4.3 מיליון איש בישראל קיבלו את מנת החיסון הראשונה, וקרוב ל-3 מיליון מתוכם חוסנו גם במנה השנייה. באמ"ן ציינו כי בקרב בני ה-50 ומעלה נותרו כ-10% (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון: "יודגש, כי עד לשבוע לאחר המנה השנייה, החיסון מקנה הגנה חלקית בלבד, וכי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, ייוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסייה".

מוקדם יותר מסר בית החולים הדסה עין כרם על פטירתה של חולת קורונה בת 32, שהייתה בשבוע ה-30 להריונה. האישה אושפזה בשבוע שעבר במצב קשה, והלילה חלה הידרדרות נוספת במצבה. לאחר פעולות החייאה ממושכות וניתוח קיסרי ליילוד העובר, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותם של השניים.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה