סלבס בהתחזקות

"אבי היה אוסף מן הצלחת את כספי התרומה": הפוסטים החמים של יהורם גאון

הפעם במדורנו 'סלבס בהתחזקות - הפוסטים החמים', יהורם גאון מרגש: מה היו מנהגי משפחתו בכל ט"ו בשבט, איך נתפשו מצוות הדת בעיני משפחתו, הקורונה ועוד

אא

 

בכל חג ט"ו בשבט נהגה משפחתי שבירושלים לשבת לָשולחן שהיה מלא בפירות יבשים וזָהַר באורה גדולה, ממנורה מיוחדת שהיינו מדליקים אותה פעם בשנה , בערב החג וקראנו לה על כן "מנורת ט"ו בשבט".

כל השנה הייתה המנורה ממתינה מאחורי הארון , כאילו חיכתה בביישנות לָרגע הגדול שלה בְחג האילנות וכשדלקה ידענו שהחג כבר כאן.

מתחת למנורה ולאורה, הייתה מונחת צלחת כסף, מכוסה במפית תחרה לבנה, שבה נהגנו כל בני המשפחה לשים מטבע או שניים, אחי ואני תרמנו מכסף הכיס השבועי שקיבלנו מאבי.

אבי היה אוסף מן הצלחת את כספי התרומה, כדי לשלוח לטבריה לְציוּן רבי מאיר בעל הנס, ומשם היינו מקבלים חצי שנה אחר כך קבלה עם איור קברו של רבי מאיר, עליה חתום המקובל הרב זריהן, המברך את ביתנו בעושר ואושר בריאות והצלחה.

כל בן משפחה היה שם כמתנת ידו מכסף הכיס אל מתחת למטפחת בלי לראות מה שָמו האחרים,

והסביר לנו אבינו אז ,שבכסף של תרומה אסור להתגאות לכן הוא מוסתר ,אסור להשוות בין תרומתם של הנותנים, מי נתן יותר ומי פחות כדי שלא יתנשא המרבה בתרומתו, או יחוש נחיתות השם מעט.

בסוף היינו מגלים כמובן אחד לשני מה כל אחד נתן, אבל אין לי ספק שזו הייתה דרך נפלאה וקסומה בה למדתי כילד את הבטוי "מתן בסתר" .

אברהם פריד בברכת יום הולדת נפלאה ליהורם גאון:

 

התעוררתי באחד הלילות השבוע מלילה קשה, ,של מחשבות שטורדות את המוח והנשמה, הרהורים על "עוד זה מְדבר וזה בא", סגר חדש לפתחנו, מוטציה חדשה המדביקה פי כמה וכמה, ואני נע ומטּלטל בין מרומים למעמקים בין תקווה ליאוש, מחשבות על מרכזי המסחר שלנו הסגורים, והעסקים הקטנים המתרסקים אחד אחרי השני והאם ימשיך מעצר הבית על במות התיאטרון והזמר, והמובטלים חסרי הפרנסה בדרכם להיות חסרי בית בכלל,,,?

ושאלתי את עצמי אלוהים מה הכי נכון לנו עכשיו, בְחוסר הוודאות הנורא האופף את חיינו ? מה ירומם מעט את הרוח, מה הכי מתאים לנו עכשיו כדי להביא קצת שמחה לטיטניק עליה כולנו מגששים ומתגוששים . וכמו הארה באפלת צהרים, בא לי הפתרון לכל הלחץ: בחירות!!!

ואווו איך לא חשבנו על החדווה שתפרוץ עכשיו לחיינו בצורת בחירות, ותפתור לנו במחי את המגפה , את האבטלה , את המצוקה, את הדאגות ליום המחר .

בחירות,,, איזה יופי איזה רעיון מבריק, תודה לכם מנהיגים יקרים שאתם חושבים עלינו כל העת , שאנחנו בראש מעייניכם, כמה נפלא שאתם מריצים אותנו עכשיו לבחירות כשאנחנו כל כך משועממים ורק חיפשנו מה לעשות עם עצמנו ועם הכסף המתגולל חופשי ברחובותנו,

ועכשיו בטח תבקשו מעימנו "להיות אחראים וללכת להצביע כי כל קול קובע" נכון? אתם תבקשו עכשיו מעימנו להיות אחראים וללכת להצביע! וממי נלמד להיות אחראים? מיכם?

שלא מתעלים מעל מריבות גן ילדים, של "הוא אמר" ו"הוא התחיל" ו"זה הוא אשם" ו"הוא הפר חוזה" ו"ההוא לא הגיע" ו"ההוא לא יצא" ואתם בחוסר אחריות ממלכתי משווע שלא לומר חוצפה, מריצים אותנו לקלפי שוב .אתם יודעים כמה כסף עולות בחירות? אתם יודעים שזה על חשבוננו, רק על חשבוננו.

חשוב שתדעו שהטמבל הכי גדול בעולם נעלב כשהוא מבין שלוקחים אותו כמובן מאליו. ונמאס לנו להיות פועלי הבמה הרצים מאחורי הקלעים בחושך רק כדי לאפשר לכם לשחק בקדמת הבמה בניצול אורה של דמוקרטיה שהתעייפה מיכם כבר.

ואיזה יופי שהצלחתם עוד בטרם שהתפזרתם להעביר את החוק בו אתם מורידים משכרכם מעט למען חסרי התקווה והיכולת, עוד יותר נפלא שבכל יום מימי מערכת הבחירות בה הכל מושבת אצלכם, אף אחד מיכם לא מקבל שכר לאות סולידריות. (סתם סתם בצחוק)

בבקשה אל תבקשו מאיתנו ללכת לבחור

אל תבקשו מאיתנו לנהוג באחריות

מי שלא אחראי פה באמת, זה אתם אתם כולכם!

תגיות:יהורם גאוןמרגשפוסטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה