חדשות בארץ

הישראלית שהוחזרה מסוריה תועדה בעבר בגבול לבנון

עיתונאי לבנוני המזוהה עם חיזבאללה פרסם תיעוד של הצעירה הישראלית, שחצתה מרצונה לסוריה והוחזרה בעסקה בתיווך רוסי. בתיעוד, שצולם לפני מספר חודשים בתקופה בה צה"ל היה בכוננות גבוהה מחשש לפיגוע נקמה של חיזבאללה, היא נראתה ברכב סמוך לגדר הגבול עם לבנון

גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)גבול ישראל-לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הצעירה הישראלית, שחצתה את הגבול לסוריה והוחזרה בסוף השבוע לישראל במסגרת עסקה שנרקמה בתיווך רוסי, תועדה לפני מספר חודשים סמוך לגדר הגבול עם לבנון. כך טען היום (ראשון) עיתונאי לבנוני המזוהה עם ארגון חיזבאללה.

התיעוד המצולם של הצעירה, שהגיעה אל אזור הגבול ברכבה, בוצע על ידי פעילי חיזבאללה באוקטובר 2020, בתקופה בה צה"ל היה בכוננות גבוהה מחשש לפיגוע נקמה של ארגון הטרור השיעי-לבנוני. כוחות הצבא שהבחינו בה הרחיקו אותה מהמקום מחשש לשלומה.

בתקשורת האמריקנית דווח בסוף השבוע, כי במסגרת העסקה להחזרתה של הצעירה הסכימה ישראל לממן רכישת מיליוני חיסוני ספוטניק רוסיים נגד קורונה עבור סוריה. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הידיעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "אפילו חיסון ישראלי אחד לא הלך לדבר הזה. יותר מזה אני לא מוסיף, כי זו הבקשה של רוסיה ואני מכבד את זה".

כזכור, הצעירה הישראלית, בשנות ה-20 לחייה, הועברה ביום רביעי מסוריה למוסקבה. בלילה שבין חמישי לשישי היא חזרה לארץ עם משלחת ישראלית בראשות ראש סגל ראש הממשלה אשר חיון ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. נתניהו הודה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסיוע בהשבתה: "לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה. שוחחתי פעמיים עם ידידי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ. אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל"ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה"ל, שב"כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם".

בלשכת ראש הממשלה ציינו, כי נתניהו שוחח עם פוטין פעמיים בימים האחרונים בעניינה של הצעירה – ב-8 בפברואר וב-13 בפברואר. "הנשיא פוטין נענה בחיוב לבקשת ראש הממשלה נתניהו שהודה לו על הסיוע. ראש המל"ל והיועץ המדיני לנשיא רוסיה המשיכו ברצף שיחות על מנת להשלים את פרטי החזרת האזרחית".

על פי הפרטים שהותרו לפרסום, בתמורה להשבתה של האזרחית הישראלית לארץ, החזירה ישראל לסוריה שני רועי צאן שחצו את הגבול לישראל. בנוסף, קיצרה ישראל בשלושה חודשים – באמצעות חנינה – את עבודות השירות של האסירה ניהאל אל-מקת, דרוזית תושבת מג'דל שמס שהורשעה בהסתה.

תגיות:רוסיהחיסוןלבנוןחיזבאללהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה