חדשות בארץ

בכירים לשעבר במערכת הביטחון לגנץ: "בני, פרוש מהמרוץ"

במודעה שפרסמו בעיתונות, קראו 130 בכירים לשעבר במערכת הביטחון ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפרוש מהמרוץ לכנסת ה-24: "בני, החיסון נמצא בידך, שים באמת את ישראל לפני הכל". גנץ: "הם התבלבלו"

גנץ (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)גנץ (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:13)

130 מפקדים ובכירים לשעבר בצה"ל ובזרועות הביטחון פרסמו היום (שני) מודעה בעיתונות, בה קראו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפרוש מהמרוץ לכנסת ה-24 כדי שלא לפגוע בסיכוייו האלקטורליים של מחנה השמאל-מרכז להדיח מתפקידו את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "צו השעה מחייב שוב החלטה אמיצה".

בין החתומים על המודעה – ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק; ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון; ראש המוסד לשעבר, דני יתום; מפקד פיקוד הצפון והמשנה לראש המוסד לשעבר, עמירם לוין; וראש המל"ל לשעבר, עוזי ארד.

"בני, אנחנו, 130 מפקדים – רטמכ"לים, אלופים, ראשי מוסד ושב"כ, בכירי מערכת הביטחון לדורותיה, חבריך ואוהביך", נכתב בראשית המודעה. "רבים מאיתנו תמכנו בך בבחירות האחרונות. חלקנו תמכנו בהחלטתך השנויה במחלוקת שבאה אחריהן. חלקנו לא. אבל כולנו בלי יוצא מן הכלל, כמוך, אנשי הארץ שדם אחינו ולוחמינו ספוג בה".

"נכנסת תחת האלונקה, כי צו השעה וצו מצפונך לא אפשרו אחרת. נלחמת על הדמוקרטיה והגנת על מערכת המשפט", הוסיפו הכותבים. בהמשך עברו למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה: "כעת, ברור כשמש שלא הנגיף, כי אם הנאשם בפלילים הוא שמסכן את חיי עמו כדי להציל את חייו ושלטונו. כעת, צו השעה מחייב שוב החלטה אמיצה".

"בני, החיסון נמצא בידך. הגיע הזמן לקחת החלטה מנהיגותית אחרונה ולפרוש מהמרוץ המסוכן הזה, שייגמר מתחת לאחוז החסימה ויותיר עוד מפלגה אחת בחוץ. אל תיתן יד לבזבוז קולות למחנה השינוי. לסיכוי לשינוי. ישראל פצועה. ישראל צוללת. ישראל תצדיע לך. שים באמת את ישראל לפני הכל".

תת-אלוף (במיל') גיורא ענבר, אחד מהחותמים על הקריאה לגנץ לפרוש מההתמודדות, הסביר בריאיון לרדיו 103fm את הגורמים שהניעו ליוזמת המכתב: "המשך הריצה של כחול לבן מביא נזק למחנה השינוי. צריך לעשות את זה עכשיו, כשאותם בודדים שכן חשבו להצביע כחול לבן יתפנו עכשיו לבחור מי ממפלגות מחנה השינוי מתאים להם. זה המומנטום".

"בסוף אנחנו ברגע של אמת, וצריך לעשות מעשה אמיץ", הצהיר ענבר. "אני קורא לבני לפרוש ולחזור בענק".

גנץ הגיב על הקריאה לפרישתו בדחייה נחרצת: "אני שומר על היעד וממשיך להסתער עליו", אמר בריאיון לוועידת ידיעות אחרונות ו-ynet. "אני אומר לאנשים האלה – התבלבלתם, אתם יורים בי מהרתק. הם התבלבלו, במקום לעזור לי או לחפות על היעד הם יורים בי בגב".

תגיות:בני גנץבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה