חדשות בעולם

הממשלה בקולומביה נואשת: היפופוטמים השתלטו על המדינה, והפכו ל'בעיה לאומית'

בעיית השתלטות ההיפופוטמים החלה לפני כ-30 שנה, בגן החיות הפיראטי שנוהל על ידי סוחר סמים עשיר ומסוכן בשם פבלו אסקובר. רק כשאסקובר מת, הממשלה העזה לסגור את גן החיות, ולהעביר את החיות לפינות חי קטנות יותר שמפוזרות במדינה, אך ארבעה היפופוטמים הצליחו להימלט דרך הנהר, ועם הזמן התרבו

אא

ממשלת קולומביה נואשת, בעקבות התרבות היפופוטמים, והשתלטותם על נהרות רבים במדינה. 

בעיית השתלטות ההיפופוטמים החלה לפני כ-30 שנה, בגן החיות הפיראטי שנוהל על ידי סוחר סמים עשיר ומסוכן בשם פבלו אסקובר. רק כשאסקובר מת, הממשלה העזה לסגור את גן החיות, ולהעביר את החיות לפינות חי קטנות יותר שמפוזרות במדינה, אך ארבעה היפופוטמים הצליחו להימלט דרך הנהר, ועם הזמן התרבו. 

היום חולשים 80 ההיפופוטמים על נהרות רבים, ועל פי מומחים - בשנים הבאות הם הולכים להתרבות פי כמה, ולהטיל אימה על התושבים. "כשהמצב הזה קרה באפריקה, ההיפופוטמים הביאו לתוצאות הרסניות", אומרים המומחים. "בכל שנה שמענו על אלפי מקרים של מוות ופציעות, שנגרמו על ידי היפופוטמים. אנחנו לא רוצים שזה יקרה גם כאן".

 

הקולומביאנים מתנגדים בתוקף

לא די בכך שתושבי קולומביה נמצאים בסכנה מתמדת בשל איום ההיפופוטמים, המומחים מפחדים שהם יטילו את אימתם גם על בעלי חיים אחרים שנמצאים באזורי מחייתם. "אנחנו מנסים לבחון את האפשרות של להעביר אותם מכאן, אבל זה קשה יותר משחשבנו בגלל המשקל שלהם".

רק כדי לשבר את האוזן - משקל של היפופוטם בוגר עשוי להגיע ללמעלה מ- 1500 ק"ג, שלא לדבר על הסכנה הגדולה שטמונה בהעברה, כמו גם במחיר היקר שלה. 

בעקבות הבעיה, שאותה מגדירים כעת בממשלה כ'בעיה לאומית' - חברי הכנסת הציעו להיפטר מההיפופוטמים בדרך לא מוסרית במיוחד - הריגתם, אך הקולומביאנים מתנגדים בתוקף, ואף ארגנו כמה וכמה מחאות בנושא. 

"אנחנו מבינים את הצער שיש לתושבים", אומרים המומחים, "אך הבעיה הזו חייבת להיפתר כמה שיותר מהר. לא ייתכן שבעוד כמה שנים נפתח את העיניים ונגלה שההיפופוטמים השתלטו על כל אזורי המחייה שלנו, ופגעו בנו פגיעות בלתי הפיכות. צריכים להתעורר לבעיה הזו עכשיו ולטפל בה, לפני שיהיה מאוחר מדי", האם אומרים. 

תגיות:קולומביההיפופוטם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה