חדשות בריאות

דוח חדש: פתיחה מלאה של המשק תוביל לעלייה בתחלואה הקשה בחודש מרץ

על פי הדוח, שפורסם על ידי צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית, למרות הירידה המשמעותית בעומס בבתי החולים, פתיחה מלאה של המשק צפויה להוביל לעלייה בתחלואה הקשה בחודש הבא: "לבצע פתיחה מבוקרת"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המנטר את מצב תחלואת הקורונה בישראל, פרסם היום (שלישי) דוח חדש, ממנו עולה כי השבוע נעצרה הירידה במקדם ההדבקה, וזאת כשבועיים לאחר השלב הראשון בפתיחת המשק. לדבריהם, הפעימה השנייה ביציאה מהסגר שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע צפויה להוביל לשינוי נוסף.

מהדוח עולה עוד, כי החלה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים, והיא מתבטאת בירידה במספר החולים הקשים באשפוז. המומחים סבורים, כי ירידה זו נובעת מהתחסנותם של בני ה-50 ומעלה – האוכלוסייה העיקרית המועדת לאשפוז.

"בעת הקרובה צפויה מגמה זו להימשך, תוך שיפור שרידות החולים – בעיקר עקב שינוי תמהיל הגילאים של החולים, שינוי הנובע מהתחסנות האוכלוסייה", נכתב בדוח. המומחים צופים, כי במהלך השבוע הבא עשוי מספר החולים הקשים באשפוז לרדת לסביבות ה-500-700 מאושפזים בבתי החולים.

עוד נכתב, כי "בעת הקרובה, התרומה לתחלואה הקשה מבני 40-49 צפויה להמשיך לגדול. בבני גיל זה יש עלייה כמעט רצופה, מזה כחודשיים, במספר האשפוזים. בגילאים האלו ובגילאים צעירים יותר (20-40) יש חשיבות גבוהה להתחסנות, במיוחד של הורים (ועובדי הוראה), למניעת הדבקה נרחבת של ילדים".

באשר להמשך היציאה מהסגר, צוות החוקרים מתריע כי פתיחה מלאה של המשק צפויה להוביל לעלייה בתחלואה הקשה במהלך חודש מרץ. בשורה התחתונה, הם ממליצים "לבצע פתיחה מבוקרת שתאפשר ניטור מצב התחלואה ומניעת התפתחות גל תחלואה נוסף. בנוסף, מומלץ לבחון שינוי מדיניות בדיקות בחשיפה של מתחסנים, בכדי לבדוק ישירות את יכולת ההדבקה שלהם".

על המסמך חתומים פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית החולים הדסה, וד"ר הילה דה-ליאון מ-INFN-TIFPA באוניברסיטת טרנטו (איטליה).

על פי הנתונים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 4,677 בני אדם בישראל כנשאי קורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם בכ-69 אלף, ובשיעור החיוביים נרשמה עלייה ל-7%. מקדם ההדבקה רשם עלייה נוספת – ל-0.86.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים עלה ל-41,487. מספר החולים שמצבם מוגדר ירד, לראשונה מזה שבועות ארוכים, מתחת לרף ה-800 ועומד על 798, ביניהם 256 מונשמים. אתמול נפטרו 13 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-5,604.

תגיות:האוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה