חדשות בריאות

הממשלה אישרה: עוצר לילי יוטל בפורים

העוצר הלילי שאושר על ידי השרים יחול בין השעות 20:30 בערב ו-5:00 לפנות בוקר בימים חמישי, שישי ושבת. היציאה מהבתים תיאסר, יחול איסור לשהות בביתו של אדם זר, והתחבורה הציבורית תצומצם

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:57)

הממשלה אישרה הערב (שלישי) פה אחד את הצעת משרד הבריאות להטיל עוצר לילי במהלך חג הפורים, וזאת בשל החשש מהתקהלויות המוניות שיובילו לזינוק בתחלואה. העוצר יוטל בין השעות 20:30 בערב ו-5:00 לפנות בוקר בימים חמישי, שישי ושבת. שר התרבות חילי טרופר היה השר היחיד שנמנע בהצבעה, לאחר שהתעמת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתנגד לבקשתו להחריג אירועי תרבות מהעוצר הלילי.

על פי ההחלטה שהתקבלה, בשעות העוצר תיאסר היציאה מהבתים למרחק העולה על 1,000 מטרים ויחול איסור לשהות בבית של אדם זר. בנוסף, התחבורה הציבורית תצומצם במהלך ימי החג. בהחלטה הודגש, כי "לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות עדלאידע, כינוסים, מופעים וכיוצ"ב".

שר הביטחון בני גנץ הביע בפתח הישיבה את תמיכתו בהגבלות: "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר, אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה". בהתייחסו להמשך פתיחתה של מערכת החינוך, אמר: "אני מבקש שנשמע את שר החינוך, ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילאים בערים ירוקות וצהובות". 

גנץ הוסיף והודה לשר הפנים אריה דרעי, שהודיע כי מעבר טאבה ייפתח לכניסת ישראלים הנמצאים בסיני: "חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיידית לבידוד".

נתניהו אמר בתחילת הדיון, כי הטלת העוצר נועדה למנוע את הזינוק בתחלואה: "אנחנו לא רוצים שזה יהיה כמו פורים הקודם, ואני בטוח שבכוחנו למנוע את זה. יש בקשות שונות לדון בפתיחת החינוך, נתחיל לדון בזה היום ונמשיך לדון בזה ביום שני. נקבל החלטה מושכלת בנושא".

מוקדם יותר הערב אמר ראש הממשלה: "אנחנו בתחרות מול המוטציה, מול הנגיף, לחסן את יתרת בני ה-50 ומעלה, שם עיקר התחלואה והתמותה, וגם לחסן את הצעירים כדי שהמגפה הזאת תהיה מאחורינו".

תגיות:נגיף הקורונהעוצר לילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה