חדשות בארץ

מועצת העיתונות תטפל בתלונה נגד עיתונאי "הארץ"

מועצת העיתונות אישרה, כי תטפל בתלונה שהגישו ארגון אופק וארגון בצלמו נגד עיתונאי "הארץ" אורי משגב, שבטור דעה שפרסם תקף את החברה החרדית בבוטות וקרא להצית אינתיפאדה חילונית. מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב: "מועצת העיתונות לוקחת אחריות על ההסתה בעיתונות – זהו צעד חשוב ולא מובן מאליו"

  • י"ב אדר התשפ"א
אורי משגב (צילום: פלאש 90)אורי משגב (צילום: פלאש 90)
אא

מועצת העיתונות אישרה היום (רביעי), כי היא נעתרת לבקשת ארגון אופק וארגון בצלמו ותטפל בתלונה שהגישו נגד עיתונאי "הארץ" אורי משגב, וזאת בעקבות טור דעה שפרסם בחודש שעבר שכלל אמירות בוטות ומכלילות נגד הציבור החרדי.

כזכור, במאמרו הגדיר משגב את החרדים כ"מסוכנים כיום להווה ולעתיד של ישראל יותר מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני". הוא טען כי "החרדים הביסו את מדינת ישראל בלא תנאי", וכי הם "הורסים" את המדינה: "ישראל מוכת קורונה בעיקר בגללם". משגב הוסיף וקרא לשמאל לנצל את "הנכס האלקטורלי", שלדבריו "מונח לו מתחת לפנס": "מי שיצית פה אינתיפאדה חילונית ייהפך לכוכב עליון". המאמר קודם ברשת בתשלום על ידי "הארץ".

התלונה שהגישו מנכ"ל ארגון אופק, אלעד צדיקוב, ומנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, התבססה על סעיף 14 בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות, לפיו חל איסור על אפליה, גזענות ותיוג. בנוסף, צוין בתלונה כי תיקון מספר 66 לחוק העונשין קובע איסור על הסתה לאלימות ואנטישמיות.

בתגובה להודעת מועצת העיתונות, אמר צדיקוב: "מועצת העיתונות לוקחת אחריות על ההסתה בעיתונות – זהו צעד חשוב ולא מובן מאליו, בימים בהם משטרת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה גוררים רגליים בטיפול בהסתה. אנו מצפים לראות הוקעה גורפת וטיפול נחוש".

תגיות:הסתהמועצת העיתונותעיתון הארץתלונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה