חדשות בארץ

איראן מכחישה מעורבות בתקיפת הספינה: "הביטחון במפרץ הפרסי חשוב לנו"

דובר משרד החוץ האיראני דחה את דבריו של ראש הממשלה נתניהו, כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ בספינה במפרץ עומאן. הוא קרא לממשל ביידן להסיר את הסנקציות מעל איראן ולשוב להסכם הגרעין

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

איראן דחתה היום (שני) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשים כי היא העומדת מאחורי הפיצוץ בספינת המשא שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר. דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, אמר במסיבת עיתונאים כי ההאשמות אינן נכונות: "הביטחון במפרץ הפרסי חשוב לנו מאוד".

חטיבזאדה דחה גם את האשמותיו של ראש הממשלה, לפיהן איראן פועלת להשיג נשק גרעיני. לדבריו, נתניהו סובל מ"אובססיה היסטרית" לנושא וטענותיו נובעות מצרכי פנים.

הדובר קרא לממשל האמריקני לשוב להסכם הגרעין שנחתם בין איראן והמעצמות ב-2015, ואמר כי סירובו לעשות זאת הינו "טעות היסטורית". הוא הבהיר, כי אם הממשל רוצה במשא ומתן עם טהראן – עליו לשנות את מדיניות "הלחץ המקסימלי" של ממשל טראמפ: "הם צריכים קודם כל להסיר את הסנקציות". הוא הוסיף, כי ארצו תמשיך לשתף פעולה עם פקחי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית.

מוקדם יותר היום, אמר נתניהו בריאיון לכאן ב' כי הפיצוץ בסוף השבוע בספינה, ששטה במפרץ עומאן, הינו "אכן פעולה של איראן, זה ברור. איראן היא האויב הגדול ביותר של ישראל. אני נחוש לבלום אותה, אנחנו מכים בה בכל האזור". נתניהו הוסיף, כי "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני – עם הסכם או בלי הסכם. את זה גם אמרתי לידידי הנשיא ביידן".

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס אתמול לתקרית במימי מפרץ עומאן, שהסתיימה ללא נפגעים. בטקס חילופי מפקד יחידה 8200 באמ"ן אמר כוכבי, כי "מדינת ישראל מתמודדת עם איומים רבים באופן קבוע. רק בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת לאחת הזירות האלה ולאחד האיומים הגדולים ביותר באזור – איראן. קיבלנו תזכורת שאיראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור, מעצם העובדה שהיא פועלת כנגד מטרות אזרחיות. צה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב ובמעגל הרחוק, וכרגיל הוא יעשה זאת באמצעות המודיעין המשובח שאגף המודיעין מספק לנו".

תגיות:איראןאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה