חדשות יהדות

בזכותכם התורמים: מאות "אביונים" קיבלו "מתנות" בעיצומו של יום הפורים

במטה "מתנות לאביונים" שהופקד על ימי ההתרמה מסרו על קליטת אלפי תרומות בזמני שיא.  אלפי יהודים מכל רחבי תבל הקדימו במיוחד השנה את תרומותיהם וזיכו את הידברות בשמירת כספי התרומה. גדולי הדור, ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי והרב זמיר כהן, העתירו בעיצומו של היום המסוגל לישועת כל התורמים. דקה אחר דקה: כך התנהל המבצע האדיר שנחל הצלחה מרובה

  • י"ח אדר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בזכותכם ובעזרתכם: מבצע ההתרמה העצום של הידברות למתן מתנות לאביונים בו ביום במהלך ימי הפורים והעברתם לאלפי משפחות ולרבבות נזקקים – הסתיים בהצלחה כבירה בחסדי שמים. אלפים אלפים זכו ליהנות משמחת חג כהלכתו בעקבות הסיוע החיוני שקיבלו מהשלוחים של הידברות.

מבצע החלוקה התנהל במקצועיות מקסימלית – כמו במבצע צבאי לכל דבר ועניין. הידברות הקימה מטה כללי מיוחד, באמצעותו הופעלו רכזי האזורים, והם אלו שניהלו את רכזי הערים והכל כדי לוודא שאף נזקק חלילה לא נותר בלי סיוע, שלא הושמט אף יהודי שחסר לו, שאף אחד לא נשאר עם שולחן ריק בפורים הזה.

המסך הגדול המוצב מעל עמדות המתרימים הצביע למשך כל ימי הקמפיין על דבר אחד: מי כעמך ישראל. הקריאות אין כעמך ישראל התפרצו מאליהם כל פעם מחדש - ישראל נתבעים ונותנים. נכון, לכל אחד קשה, כמעט כל אחד הרגיש את נחת זרועו של הקורונה הארורה, אבל אנחנו לא שוכחים ולו לרגע אחד מיהודי שאין לו גם סעודת פורים לאכול. ממשפחות שכל השנה נמצאים במצוקה ורוצים לכל הפחות יום אחד לחגוג ולשמוח.

וככל שעקומת התרומות מטפסת ועולה, הלב מתרחב עוד יותר.

הרגע המרגש ביותר הוא פורים בבוקר. לאחר כחודש של הכנות וישיבות ייעול חלוקת התמיכות, מגיע רגע השיא: התנעת הרכבים ושליחת המעטפות. עין לא תשבע מלראות את מאות המעטפות מחלוקות בקפידה לפי ערים, מעוצבים בעיצוב חגיגי, ונשלחים במהירות שיא למקבלי התרומות. עשרות אופנועים מתרכזים על פתח מטה הידברות בפתח תקווה, מחכים לאות, לרגע האישור: צא.

זהו הרגע המרגש ביותר.

איך התבטא אחד ממנהלי המבצע? "כשאני מתאר לעצמי את פני הנזקקים מקבלים את המעטפה המיוחלת, אני יודע שעשינו את המוטל עלינו. בו ברגע אנחנו יכולים להרים את ידינו ולהגיד 'ריבונו של עולם עשית את מה שביקשת מאתנו, שמחנו את הילדים שלך, לא השארנו אותם עצובים ובודדים'".

את המגבית הארצית התחילו בהידברות עוד הרבה לפני שחשבתם בכלל לכת לסופר לקנות ממתקים למשלוחי מנות. חודשים של עבודה מאומצת, של קמפיין מדויק וממוקד מטרה הגיעו לדקות השיא: שעת התרמת ההמונים ושינוע המעטפות.

בשביל שכל זה יתקתק הוקם מוקד טלפניות מיוחד בשלשה מוקדים שונים: פתח תקווה – המטה המרכזי, ירושלים וצפת – המוקד הצעיר והחדש. הועדנו אפוא פנינו לעבר אולם הטלפניות, לחוש, לשמוע, להרגיש את השטח, להבין את מה שיש.

רעש והמולה מקדמים את פנינו. מאות נשים ישובים על כסאות משרד, עטופים באוזניות, ומבקשים, מדברים בשפת הלב, מנסים להעביר כמה שיותר את בקשת הנזקק. את תחנוני הנתמך: אנא תרמו לי בעין יפה. אני רוצה גם סעודת פורים דשנה ושמחה.

"המוקדניות עושות עבודת קודש", תגיד לנו מנהלת המוקד. "גם כאשר כולנו נלך לקרוא את המגילה, לאכול את סעודת החג. הם אלו שיישארו וידאגו שכל אחד מישראל  קיים את מצוות היום וזכה לשמח לב עניים. הנציגות המסורות מניחים בצד את כל שמחת הפורים שלהם ובאים לכאן עד השעות הקטנות של הלילה ומאור הבוקר עד הדקות האחרונות של השקיעה.

"הם אלו שיקבלו את התרומות בזמן אמת, יקלטו את מספרי האשראי במהירות שיא, והכסף הזה יטוס ישר לתוככי מעטפות התמיכה".

לכל נציגה טפסים עם שורות צפופות. "אלו רשימת השמות המועברת ישירות לתפילת גדולי וצדיקי הדור. מיד בתהליך התרומה נשאלים התורמים על שמות בני המשפחה והבקשות האישיות שלהם, והם מרוכזים ברשימות ייעודיות מסודרות ומוכנות לתפילת גדולי וצדיקי הדור שליט"א בעיצומו של יום הפורים".

ולא נשקר: ישנן גם אכזבות. אנשים שכבר תרמו למקומות אחרים, אנשים שאין להם ממש יכולת לתרום. אבל כאן מקבלים הכל באהבה. גם אלו הטורקים את הטלפון זוכים לברכת חג פורים שמח. כי עיקר המטרה הרי הוא לשמח ולשמוח. מי אנחנו שנפריע לכך?!

 

יום הפורים, 06:00 בבוקר

מנהל מחלקת החסד בהידברות, אופיר אזרד, מתפנה לדקה בודדת ומספר: "אחרי שנים שאני אמון על המבצע האדיר הזה. אני לא יכול להתנתק מהחוויה הזאת. אין לך מושג איך נראים פניהם של מקבלי המעטפות ברגע שהם רואים את הלוגו של הידברות מתנוסס עליה. כבר ראיתי שמחות בחיים, אך פרצי שמחה כמו אלו שמקבלים את המעטפות ורגעי אושר כאלו - לא זכיתי לראות בשום מקום".

בן שיחי ממהר, עליו להספיק לחלק את המעטפות "בו ביום", שיוכלו האביונים לקנות בהם מצרכי החג. פרשתי הצידה, נותן לו לנסוע, לשוט, לטוס. העיקר שכבר יגיע. שכבר יביא אורה ושמחה.

כל מעטפה מכילה כל כך הרבה תקווה. כל כך הרבה עידוד ושמחה. כל כך הרבה אכפתיות ואור. ואת זה זכו להביא אלפי התורמים של הידברות לתוך בתיהם אל אלפי נזקקים ואביונים – בזכותכם ובעזרתכם.

כעת, אין לנו את הזמן לסכם בסיפוק את מגבית ימי הפורים, ואנחנו בהידברות כבר עם הפנים קדימה, למגבית "קמחא דפסחא" הבעל"ט. המצב הכלכלי המורכב שנוצר בעקבות הקורונה הוביל להצפה חסרת תקדים של פניות לעזרה, והועדה המיוחדת כבר יושבת על המדוכה לקבל החלטה באשר לגובה התמיכה לכל אחד מהנזקקים.

כעת זה הזמן לומר תודה מכל הלב.

זה הזמן לומר תודה למאות אלפי יהודים שנחלצו למען אחיהם ואחיותיהם, שהרימו תרומת השם למען המגבית הגדולה וזכו לקיים מצוות צדקה מהודרת, כפי שמחייבת ההלכה בימי הפורים.

תודה רבה!

תגיות:פוריםמתנות לאביונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה