חדשות בריאות

נתניהו: כל האוכלוסיה מעל גיל 16 תחוסן עד סוף אפריל

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין פגשו בתל אביב את המתחסנת ה-5 מיליון. נתניהו העריך, כי כל האוכלוסיה מעל גיל 16 תחוסן עד סוף חודש אפריל: "ישראל המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה"

נתניהו, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)נתניהו, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו היום (שני) למתחם חיסונים בתל אביב, ופגשו את המתחסנת ה-5 מיליון.

"יש כאן הישג אדיר למדינת ישראל, בעצם המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה", אמר נתניהו. "נשאר לנו לחסן כמיליון בוגרים מעל גיל 16, ההערכה שלנו שעד סוף אפריל גמרנו לחסן את כולם, כלומר יצאנו מהקורונה. עד אז צריך לשמור על המסכות והריחוק החברתי, אבל אנחנו ביציאה ברורה מהקורונה".

"יש לנו כברת דרך קטנה מאוד כדי להשלים את זה, בהמשך יהיו גם הילדים", הוסיף ראש הממשלה. "דיברתי עם ראשי חברות פייזר ומודרנה, הם מעריכים שתוך זמן קצר יהיה גם חיסון מאושר לילדים מתחת לגיל 16, וגם את זה נעשה".

לדברי נתניהו, "זה לא מובן מאליו שמדינה עם 9 מיליון אזרחים – אלפית מאוכלוסיית העולם – מקדימה את כולם, מדינות של מאות מיליונים ואפילו מיליארדים. אנחנו כבר עובדים על הבאת עוד עשרות מיליוני חיסונים. כי כדי להשאיר את הכלכלה שלנו פתוחה, וכדי שלא יהיו סגרים נוספים – ולא יהיו אם כולנו נשמור על הכללים – אנחנו צריכים עוד עשרות מיליוני חיסונים".

"מדינת ישראל ראשונה בעולם – לא רק אלופת העולם בחיסונים, אלא גם אלופת העולם ביציאה מהקורונה, בפתיחת הכלכלה. נעשה את יחד. נשמור על הכללים, ועד סוף אפריל כל האוכלוסיה הבוגרת מעל גיל 16 של מדינת ישראל מחוסנת. הישג עולמי. בעזרת השם וגם בעזרתכם", סיכם נתניהו.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 2,331 נדבקים חדשים בקורונה. כ-65 אלף בדיקות פוענחו, ו-3.7% מתוכן היו חיוביות. מקדם ההדבקה (R) ירד ל-0.99.

מספר המאומתים מפרוץ המגפה עומד על כ-803 אלף איש. בבתי החולים מאושפזים 1,112 חולים, 708 מתוכם במצב קשה. 223 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטרו 22 חולים, ומספר הנפטרים הכולל עלה ל-5,899.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה