חדשות בארץ

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד מיקי זוהר

ממלא מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לסגור את תיק החקירה נגד יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, שנחקר במשטרה בחשד לעבירה של סחיטה באיומים בעקבות ריאיון רדיו בו התבטא נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. זוהר: "חקירה מסוכנת שאין לה מקום במשטר דמוקרטי"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממלא מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, הודיע הערב (רביעי) כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, שנחקר בחשד לעבירה של סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

איסמן אימץ בכך את המלצתה של פרקליטת מחוז מרכז, רחל אבישר, ואת המלצותיהם של המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, לסגור את התיק, וזאת בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין".

כזכור, לפני כארבעה חודשים נחקר זוהר במשטרה באזהרה, לאחר שבריאיון ברדיו 103FM טען כי מנדלבליט נסחט על ידי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, להגיש "בכל מחיר" את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא קרא ליועץ להתפטר מתפקידו ולבטל את כתב האישום, ואיים כי אם לא יעשה זאת ייחשפו הקלטות נגדו: "תהיה פה רעידת אדמה. זה לא איום, זו הבטחה".

בהודעת הפרקליטות על החלטתו של איסמן צוין, כי "בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה". בהחלטתו של איסמן צוין, בנוסף, כי "עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא".

בפרקליטות הוסיפו, כי נבחנה האפשרות לפיה דבריו של זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור את התיק גם בגין עבירה זו.

בתגובה להודעת הפרקליטות, פרסם זוהר פוסט בפייסבוק בו תקף את התנהלותה: "תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה".

"החקירה שנפתחה נגדי הייתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט", הוסיף זוהר. "בחודשים שחלפו מאז שחקרו אותי, קיבלתי אינספור תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית. התגובות הללו העידו, שכולם הבחינו שזו הייתה חקירה מסוכנת שאין לה שום מקום במשטר דמוקרטי. גם אם חלק מהשמאל בחר שלא להגיב לחקירה שלי באופן פומבי, האמינו לי שרבים מהם הגיעו אליי במסדרונות הכנסת ותהו עד לאן זה עוד יכול להתדרדר מבחינת הפרקליטות. כולם היו תמימי דעים. הדמוקרטיה שלנו לא תוכל לסבול מצב בו נבחרי הציבור יחששו מלעשות את עבודתם נאמנה בהתאם לאמונה ולאידיאולוגיה בה הם מאמינים".

"ירידת האמון הציבורי במערכת המשפט נובעת בעיקרה בשל התנהלות כוחנית ונטולת שיקול דעת אובייקטיבי של הפרקליטות. בלא מעט מקרים, זה נראה שרוב ההחלטות שמתקבלות שם נועדו לפגוע ביכולת שלנו להמשיך ולהנהיג את אזרחי ישראל. אני מאוד מקווה שבפרקליטות יפנימו את מה שהציבור הבין מזמן –  הם פשוט חייבים לשנות את הגישה ובהקדם".

"אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה. על מנת להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט, נדרש תיקון עמוק ושורשי. מחובתנו, נבחרי הציבור, לפעול לשם כך כדי לחזק את אמון העם בדמוקרטיה הישראלית", סיכם זוהר.

תגיות:אביחי מנדלבליטפרקליטות המדינהמיקי זוהרעמית איסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה