חדשות בריאות

מעודד: מקדם ההדבקה ממשיך לרדת, שיעור החיוביים 2.9%

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 2,802 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-2.9%. במקביל, נמשכת מגמת הירידה במספר החולים הקשים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 2,802 נדבקים חדשים בקורונה. כ-98 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן ירד ל-2.9% – השיעור הנמוך ביותר מזה כשלושה חודשים. מקדם ההדבקה המשיך אף הוא לרדת, ועומד כעת על 0.85.

מגמת הירידה בתחלואה באה לידי ביטוי גם במספר החולים הקשים, שרשם ירידה קלה נוספת – ל-645. מספרם של החולים המחוברים למכונות הנשמה עומד על 211. אתמול נפטרו 15 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומניין הנפטרים עלה ל-5,955.

כ-95 אלף איש חוסנו אתמול, מתוכם קרוב ל-37 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים חוסנו 5,072,725 איש – 54.55% מהאוכלוסיה – במנה ראשונה. 3,999,353 בני אדם, המהווים 43.01% מהציבור, קיבלו כבר את שתי המנות.

מקדם ההדבקה (משרד הבריאות)מקדם ההדבקה (משרד הבריאות)

לאור השיפור במדדי התחלואה, הביע הבוקר דו"ח אמ"ן אופטימיות זהירה: "מבצע החיסונים כנראה נותן את אותותיו. שיעור המאומתים יורד בעקביות, וגם מספר החולים במצב קשה יורד באיטיות. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מזה כחודש ועומד על כ-4% בממוצע שבועי, גם כאשר היקף הבדיקות הממוצע עלה משמעותית – סימן זה, לצד הירידה במקדם ההדבקה בימים האחרונים, ככל הנראה מעידים על צמצום ניכר בהיקף ההדבקות". 

כותבי הדו"ח הזהירו, עם זאת, כי "היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות. חרף ההתפתחויות החיוביות, המשך ההקלות עלול להביא להרחבת ההדבקה ולעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו".

קבינט הקורונה אישר אמש, במשאל טלפוני, את המלצת משרד הבריאות למתן הקלות נוספות במערכת החינוך. ההקלות כוללות את פתיחת מוסדות החינוך בכל היישובים הכתומים, ולא רק באלו שהוגדרו ככתומים-גבוליים. בעקבות ההחלטה, ולאחר שהרמזור המעודכן נכנס לתוקף, התאפשרה הבוקר חזרתם ללימודים של כ-200 אלף תלמידים נוספים בבתי הספר ובגנים.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה