חדשות יהדות

"מתווה הקפסולות סייע לרבבות לומדי תורה": מכתב הוקרה לאריה דרעי

"בשם תלמידי הישיבה, בשם הבחורים והאברכים, ובשם עולם התורה כולו, ברצוני לומר לרבי אריה דרעי: תודה רבה ויישר כח": ראש ישיבות עטרת שלמה, הגרש"ב סורוצקין, במכתב הוקרה מיוחד ליו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי

  • א' ניסן התשפ"א
אריה דרעי (צילום: פלאש 90)אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

הגאון הרב שלום בער סורוצקין, ראש ישיבת עטרת שלמה הכוללת מעל 40 מוסדות בישראל, בהם הישיבה הגדולה עטרת שלמה, גני ילדים, תלמודי תורה, ישיבות קטנות וכוללי אברכים, פרסם מכתב הוקרה מיוחד ליו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי. המכתב, שפורסם בעלון 'בחזית העשייה' משבח את דרעי על מתווה הקפסולות, שהחזיר את התורה לעולם.

"תקופת הקורונה שנחתה עלינו בפתע פתאום בערב פורים תש"פ שידדה מערכות ושינתה את סדר היום של כולנו", פותח הרב סורוצקין את דבריו. "גדולי ישראל, שזכיתי להיות פעמים רבות במחיצתם נדרשו להכרעות הרות גורל, באשר להמשך קיומו של עולם התורה בתקופה רבת תהפוכות אלו, למי שזוכר, כיצד נראה זמן קיץ טלאים טלאים, כאשר בחורים רבים נותרו בביתם ונאלצו ללמוד בחברותות דרך הטלפון וסדרי התפילה היו דרך המרפסות או בחצרות הבתים.

"גדולי ישראל שראו את העזובה הגדולה, הרימו קול זעקה על מנת שחלילה וחס בנייתם הרוחנית של תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים לא תיפגע ועמלי התורה יוכלו לשקוד על לימודם ולחבוש את ספסלי בתי המדרש.

"ידעו גדולי ישראל שאח ורע לנו בבית המלך. ידידי שר הפנים הרב אריה דרעי", ממשיך הרב סורוצקין בהכרת הטוב גדולה, "שלכל אורך תקופת הקורונה, ידע לנווט בין המערכות ולדאוג להמשך קיום לימוד התורה בהיכלי התורה והישיבות והיה לידא אריכתא של גדולי ישראל וזכויות רבות של לימוד התורה בחודשים אלו נזקפות למסירות נפשו למען לומדי התורה.

"מתווה הקפסולות שהוא היה כוח המניע לבנייתו ולהוצאתו מהכח אל הפועל, סייע לרבבות לומדי התורה בכל רחבי הארץ בהיכלי הישיבות נמשך במלוא עוזו ואדרבה, והיה זה פלא גדול וסייעתא דשמיא אדירה להמשיך בלימודם ובניית קומתם הרוחנית כמימים ימימה.

"על אף שבחוץ סערו הרוחות ונסגרו מוסדות תבל, לימוד התורה לא נפגע. יעידו תלמידי הישיבות שהלימודים בהיכלי התורה בהתאם למתווה הקפסולות, היו אלו ימים של עלייה רוחנית מיוחדת בעיקר בחודש אלול והימים הנוראים, כאשר הבחורים נתבקשו להסתגר בתוך בניין הישיבה מבלי לצאת עד מוצאי יום כיפור, יהיו בחורים שלא בטוח שיזכרו בעוד שנים את חודשי האלול בישיבה, אבל את אלול תש"פ ואת תפילות הימים הנוראים של תשפ"א הם לא ישכחו כל חייהם.

"בדידי הווה עובדא, כאשר התפרץ הנגיף בין כותלי הישיבה , היה זה רבי אריה דרעי הכתובת המרכזית לכל פניה. בכל פעם וכל אברך, קיבלה מענה מיידי וטיפול משביע רצון ובכך הוכיח את החשיבות היתירה שהוא מייחס לכל בן ישיבה ולכל אברך

"אוכל לתאר כאן אינספור סיפורים פרטניים אודות הסיוע שקיבלנו בתקופת הקורונה, אך אומר רק זאת באופן כללי: מעודי לא נתקלתי בשליח ציבור שיום אחר יום ושעה אחר שעה, גילה אכפתיות ומסירות כה גבוהה ומעל הכל זמינות מיידית יחד עם כל אנשי לשכתו. על כך. בשם תלמידי עטרת שלמה, בשם הבחורים והאברכים, ובשם עולם התורה כולו

"ברצוני לומר לרבי אריה דרעי: תודה רבה ויישר כח. לך בכוחך זה והושעת את ישראל!", מסיים הגאון רבי שלום בער סורוצקין את דבריו.

איזה שכר עצום מקבל אדם שלומד תורה? מה כוחו הגדול של לימוד התורה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שאתם חייבים לעצמכם:

תגיות:אריה דרעיישיבותקפסולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה