יהודה אייזיקוביץ

מאחורי הכותרות: לא סתם זוכים הרפורמים לסיקור אוהד בתקשורת

הסיקור האוהד של ה'פייק יהדות' בתקשורת הישראלית: נורה אדומה שצריכה להתריעה על הסכנה מהשפעת גורמים המבקשים לנתק את הזיקה היהודית מהישראלים

אא

ההחלטה השערורייתית של בית המשפט להכיר ב"גיורי" הרפורמים עוררה סערה ציבורית. התקשורת סיקרה את האירוע בהרחבה ובכותרות ראשיות. הנושא, ככל הנראה, לא צפוי לרדת מסדר היום התקשורתי בעתיד הקרוב.

לפני שניגש לבחון את יחס התקשורת להחלטה הזו של בית המשפט, חובה להבין קודם מי הם הרפורמים ומה פועלם; על פי המומחה לדמוגרפיה של הקהילות היהודיות בעולם פרופסור סרג'יו דה לה פרגולה, במהלך 39 השנים שבין שנת 1900 ועד שנת 1939 גדל מספר היהודים בעולם בששה מיליון מ-11 מיליון ל-17, ואילו ב-72 השנים שחלפו משנת 1948 ועד שנת 2020 מספר היהודים בעולם גדל בסך רק בשלושה מיליון. כלומר, הגידול הטבעי של העם היהודי התכווץ בכ-75% אחוזים! הנתונים מלמדים כי בעוד במדינת ישראל מספר היהודים עולה בעקביות, הרי שמספרם של היהודים בחו"ל הולך וקטן בהתמדה משנה לשנה. הסיבה העיקרית לכך היא ההתבוללות שנובעת מהיעדר חיבור וקשר ליהדות - מנתונים שהתפרסמו לאחרונה רק 20 אחוזים מהצעירים היהודיים בארצות הברית - המדינה בה ריכוז היהודים הגדול בעולם, השיבו "חשוב מאוד" על השאלה כמה חשוב לך שאתה יהודי. ההתבוללות, אם כך, נחשבת כיום לאיום הגדול ביותר על עתיד היהדות, ולא בכדי היא מכונה בתור "השואה השקטה".

הקהילה הרפורמית שנחשבת לגדולה והמשפיעה בארה"ב מעודדת כבר שנים רבות את התבוללותם של היהודים, בעבר היא עשתה זאת בהעלמת עין, וכיום הדבר נעשה בעידודם של ראשי קהילה זו. במאמר מקיף שפרסם אפרים דוד באתר "מקור ראשון" הובא ציטוט של ריק ג'ייקובס, נשיא האיחוד ליהדות רפורמית באמריקה שאמר כי "אני עודני שומע אנשים מדברים על נישואי תערובת כאילו זו מחלה. יהודים שמתחתנים עם יהודים הם ברכה, יצירת דרכים לבני-זוג יהודים ולא-יהודים לחיות חיים יהודיים הן גם ברכה, האתגר הקדוש של דורנו...".

לדבריו, התבוללות  שמשמעותה חיסול העם היהודי היא לא פחות מאשר ברכה... אלה הם הרפורמים בהם אנו עוסקים, וזוהי "תרומתם" לעם היהודי.

 

מי יקבע מיהו יהודי? דרור בן ימיני

בעוד כל יהודי אשר עיניו בראשו מבין את גודל הסכנה בנתינת דריסת רגל לרפורמים במדינת ישראל, בתקשורת הישראלית נראה שיש אנשים שלא הבינו את גודל הסכנה, או שהבטחת עתיד העם היהודי לא ממש בוערת להם. קחו לדוגמה את רזי ברקאי שמגיש תכנית רדיו בגלי צה"ל, תחנה הממומנת מכספי המסים של כולנו שטען כי הרפורמים "הם יהודים בדיוק כמונו, והם יכולים להיות אזרחים ישראלים. די לכיבוש האורתודוקסי!". בעיתון ידיעות אחרונות פרסמו קריקטורה בה נראה שופט גבה קומה כופה על פוליטיקאים חרדים מכורכמי פנים, לקבל רפורמי וקונסרבטיבי ל"מועדון היהודים".

במאמר דעה היחיד שפרסם העיתון בנושא, כתב בן דרור ימיני, שנחשב כעיתונאי מוערך, דברים בשבח החלטת בג"צ תוך גילוי בורות מביכה, לדבריו "יהודים הם לא רק אלה שנולדו כך או שהממסד החרדי מכיר בהם כיהודים. יהודים הם אלה שקשרו את גורלם בעם היהודי". באתר Ynet פרסם איש התקשורת אטילה שומפלבי טור בו הוא תוקף את "הממסד האורתודוכסי הישראלי, זה השולט ביד ברזל במונופול היהדות הישראלית ולא מאפשר לאף אחד אחר להתקרב לשולחן" וקורא לקוראיו "לחבק. חזק, וקרוב מאוד" את הרפורמים.

אתר 'וואלה' פרסם כתבה ארוכה תחת הכותרת "המתגיירים הרפורמים בירכו על פסיקת בג"ץ: צעד ענק", שעסקה בסיפורים אישיים מעוררי אמפתיה של תושבים ישראלים שעברו גיור רפורמי וקונסרבטיבי ש"נשמו לרווחה לאחר שבג"ץ פסק כי יהיו כלולים בחוק השבות".

זו תהיה היתממות לחשוב שהמסגור התקשורתי האוהד כלפי הרפורמים היא מקרית. גם התגובות הצעקניות מקשת רחבה של דמויות ציבוריות לסרטון שהופץ על ידי רשימת יהדות התורה, בו הוצגו יהודים רפורמים עורכים סוג של "בר מצווה" לכלבים... גם הן נעשו בכוונת מכוון.  

המסקנה ברורה וחותכת: במדינת ישראל פועלים גורמים המבקשים להפוך את ישראל למנותקת מזיקתה היהודית, תוך שימוש בתקשורת הישראלית וניצול חוסר ההבנה של ישראלים רבים מול סכנת הרפורמים.

תגיות:רפורמיםיהודה אייזיקוביץמאחורי הכותרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה