לאישה

אגרת אישית לכל אישה לחודש הנשי ביותר: בזכות נשים צדקניות נגאלו!

אמרי בפשטות כך: "תודה רבה לך השם על כל מה שהספקתי, ועל כל הכוחות שתמשיך לתת לי כדי שאמשיך עוד להצליח בכל המשימות, מתוך שמחה. אני בת חורין, בת של מלך"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראש חודש ניסן מנגן לי אוטומטית את השיר "שמחה רבה (פעמיים: שמחה רבה), אביב הגיע פסח בא".

השיר הזה "יודע" להקדים תרופה למכה, ואני לא מדברת על המכות של פרעה, אלא על מכת הכעס והעצבים שעלולה לתקוף בימים האלה כמעט כל אישה שלא עושה הכנה נפשית של מודעות, כיצד לקבל את חג הפסח כבת חורין, שמחה ומאושרת.

פסח הוא חג הגאולה. עם ישראל זכו להיגאל בזכות נשים צדקניות, ולא בזכות נשים עצבניות!

לכן השמחה של חודש אדר חייבת להמשיך, ואף להתעצם, בחודש ניסן.

נכון שזה נס להיות אישה שמחה בזמן ה"בלגן שלפני הסדר", אבל צריך להבין שחג הפורים הוריד לנו הנהגת "ונהפוך הוא". על ידי שתתחפשי למלכה, תחפשי אותה בתוכך ופתאום תמצאי אותה (דווקא יפה לך להיות מלכה...).

דמותה של אסתר המלכה חייבת להדבק לכל אישה גם בפסח. פתאום תבחיני שכל בני הבית יהיו מלוכדים סביבך, כבר לא יתפזרו, ולא יפזרו "פירודים" ופירורים. אישה שמחופשת לאישה שמחה גורמת לבני הבית לחפש אותה, כדי להיות בסביבתה הממגנטת.

לעומת זאת, אם תקחי את ההכנות לחג הפסח עם פני פרעה או משפטי פרעה (כמה רע פה!) - יפסחו מעליך וידלגו מעל עצביך, כיוון שהכבדות מכבידה על כל הסובבים, ומורידה את החשק להצטרף ל"עבדות" הזו.

בראש החודש הזה יורדת מלכות מן השמים, "החודש הזה לכם". "לכם", אותיות "מלך". תשירי לעצמך שיר חדש: "אני מלכה וזהו...", ואם תרצי - תעצימי את השיר עם מילותיו של רבי נחמן, שא' בניסן זה יום הולדתו, וגם הוא שר את החיים בקול גדול: "אני איש פלא ונשמתי פלא גדול חידוש כמוני לא היה מעולם. וכמובן ניצחתי ואנצח... אני נהר המטהר מכל הכתמים" – המשפט האחרון כבר נותן תחושה של ניקיון פסח...

אם נאמין בכוח החידוש שיורד היום מן השמיים, נוכל להיוולד מחדש עם כוח החידוש שמחדש לנו רבי נחמן שנולד ביום הזה, ובהחלט, אם הוא אומר שיום ההולדת שלך הוא היום שבו החליט בורא העולם שהעולם לא יכול להתקיים בלעדיך, נוכל להכריז פה אחד שבלי רבי נחמן ועצותיו לחיי שפיות ושמחה, העולם לא יכול היה להתקיים!

 

עצות טובות לימי החופשה שלפני הפסח

תפתחי את היום עם תפילה: "ריבונו של עולם, תן לי יום מתוק".

  • בשלב הראשון תדאגי לתפריט מאוזן, שלא יסתובבו "רעבים" בבית. ארוחת בוקר מזינה, ירקות חתוכים, פירות בעמדה זמינה ונשנושים כשרים לפסח.
  • תכנון התפריט מראש - אם טרם החלטת, תעמידי לצהרים סיר עם מים. אחר כך תחשבי מה לעשות (העיקר סיר על הגז) שיהיה אוכל! כשכולם שבעים, האווירה רגועה יותר.
  • שמים מוסיקה יפה או שיעור תורה יפה ברקע, בווליום סביר.
  • חלוקת תפקידים - טבלה שתלויה על המקרר ומקום לסמן וי אחרי מילוי המשימה
  • הילדים הקטנים אחראים לצייר שלטים "החדר נקי /הארון נקי" וכו'.
  • התייחסי להכנות לפסח כמו להפקת גאולה. תחייכי, תתרגשי ותודי על הקיים.

בסוף היום קחי לך משקה חם, שבי כמה דקות והביטי סביב, כשחיוך מתוח על השפתיים.

זמזמי: "אחד... מי יודעת? אחד - אני יודעת: אחד אלוקינו! הוא שנותן לי כוח לנקות, לבשל, להיות סבלנית, להשפיע ולנצל את החודש האביבי לניקיון פנימי, לפריחה ולצמיחה.

ותאמרי בפשטות כך: "תודה רבה לך השם על כל מה שהספקתי, ועל כל הכוחות שתמשיך לתת לי כדי שאמשיך עוד להצליח בכל המשימות, מתוך שמחה. אני בת חורין, בת של מלך".

חיוך גדול,

ותאמרי בקול: "אני מלכה וזהו!".

תגיות:הרבנית חדוה לויגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה