חדשות בארץ

סקרים חדשים: גוש נתניהו מתחזק, אחוז החסימה יכריע

סקרי מנדטים חדשים מלמדים על התחזקותו של גוש המפלגות התומך בראש הממשלה נתניהו, ובחלקם אף מסתמנת קואליציה אפשרית בראשותו. ההכרעה הסופית תיפול, ככל הנראה, על פי התוצאות שישיגו המפלגות המתנדנדות על גבול אחוז החסימה

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

שבוע לבחירות: סקרי מנדטים חדשים, שפורסמו הערב (שלישי), מלמדים על התחזקותו של גוש המפלגות התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו מול היחלשותו של גוש 'רק לא ביבי'. חלק מהסקרים צופים, כי נתניהו יוכל להגיע – בצירוף ימינה – ל-61 מנדטים שיאפשרו לו להרכיב את הממשלה הבאה. תמונת המצב הסופית תלויה בעיקר בתוצאות שישיגו המפלגות הקטנות המתנדנדות על גבול אחוז החסימה.

על פי תוצאות סקר מכון מדגם בראשות מנו גבע, שנערך עבור חדשות 12, הליכוד מתחזק ב-2 מנדטים לעומת הסקר הקודם בשבוע שעבר, ומקבל 30 מנדטים. יש עתיד יורדת במנדט – ל-18 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט ותקווה חדשה בראשות גדעון סער יורדות לשפל חדש מבחינתן – ימינה מ-13 מנדטים ל-10, ותקווה חדשה מ-11 מנדטים ל-10.

הרשימה המשותפת נחלשת מ-9 מנדטים ל-8. ש"ס ויהדות התורה נותרות יציבות – עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 7 מנדטים, ומפלגת העבודה עם 6.

ארבע מפלגות מקבלות בסקר 4 מנדטים – כחול לבן, מרצ, הציונות הדתית ורע"מ. עבור רע"מ, זו הפעם הראשונה שהיא חוצה את מכשול אחוז החסימה בסקר של מכון מדגם.

מפילוח הנתונים עולה, כי הגוש להחלפת נתניהו נחלש ל-57 מנדטים. מנגד, מחנה הליכוד-חרדים-הציונות הדתית זוכה ל-49 מנדטים.

סקר נוסף, שפורסם בערוץ 20, צופה התחזקות משמעותית אף יותר לגוש בראשות נתניהו, שתאפשר לו להקים ממשלה. מתוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון מאגר מוחות, מסתמנת חלוקת המנדטים הבאה: הליכוד 30, יש עתיד 18, ימינה 11, הרשימה המשותפת 10, תקווה חדשה 8, ישראל ביתנו 8, ש"ס 8, יהדות התורה 7, הציונות הדתית 6, כחול לבן 5, העבודה 5, מרצ 4. רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה.

במצטבר, המחנה התומך בנתניהו זוכה בסקר זה ל-51 מנדטים. יחד עם ימינה, יוכל נתניהו להקים ממשלה שתישען על 62 חברי כנסת.

על פי סקר הסקרים של כאן חדשות ואתר המדד, לו הבחירות היו נערכות היום, חלוקת המנדטים הייתה כך: הליכוד 30, יש עתיד 21, ימינה 12, תקווה חדשה 11, הרשימה המשותפת 8, ישראל ביתנו 8, ש"ס 8, יהדות התורה 7, העבודה 6, הציונות הדתית 5, כחול לבן 4. מרצ ורע"מ קרובות לאחוז החסימה, אבל לא עוברות אותו.

מסקר זה עולה, כי לגוש נתניהו 50 מנדטים, ויחד עם ימינה יוכל ראש הממשלה להקים ממשלת 62 בראשותו. גוש 'רק לא ביבי' נחלש ל-58 מנדטים.

תגיות:סקרי בחירותבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה