סיפורי אמונה

איך זוכים לרפואה שלמה? הגר"ח קנייבסקי בעצה שאתם לא רוצים להחמיץ

כשמרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי התבקש להתפלל עבור חולה, הוא הגיב בשאלה חד משמעית, ולאחר מכן ערך הסכם עם מתפללי בית הכנסת, חבריו של החולה

צילום אילוסטרציה: shutterstock. (בעיגול: הרב חיים קנייבסקי)צילום אילוסטרציה: shutterstock. (בעיגול: הרב חיים קנייבסקי)
אא

המכתב הבא הופץ בארה"ב לפני 16 שנה, ובשעתו עורר הדים רבים. המכתב, שנכתב באנגלית ותורגם לעברית, מובא בספר 'שמחת מרדכי' עמ' קי"ג.

"ז׳ בשבט תשס"ה. לחברי היקרים, לפני 3 שבועות היתה לי הזכות לחוות ביקור מרומם בארץ ישראל אצל רבי חיים קניבסקי שליט״א, שאני רוצה לשתף אתכם בו. ביקשתי מרבי חיים שיתפלל לרפואה שחנה על אחד מחברינו, ממתפללי בית הכנסת.

"אתם יכולים לדמיין את התגובה שלי כשרבי חיים שאל אותי: 'האם מדברים בבית הכנסת שלך?'

"עניתי: 'כן, ולאחרונה יותר טוב'.

"רבי חיים אמר מיד: 'זה לא מספיק, הדיבורים חייבים להפסיק לחלוטין!', וביקש מבנו רבי שלמה להוציא 'משנה ברורה'. רבי חיים פתח בסימן קכ"ד, והצביע על סעיף ז', שם כותב השולחן ערוך: 'לא ישיח שיחת חולין בשעה ששליח ציבור חוזר התפילה ואם שח גדול עוונו מנשוא'.

"אמרתי לרבי חיים ש'השולחן ערוך' מדבר רק על זמן חזרת הש"ץ", ממשיך הכותב לתאר את שיחתו עם מרן שר התורה.

"'לא', אמר רבי חיים, והצביע על המשנה ברורה במקום, שכתב שאסור לדבר במשך כל התפילה: 'אוי לאנשים שמשיחים בשעת התפילה כי כמה בתי כנסיות נחרבו בשביל עוון זה', ושאל אותי רבי חיים – 'וכי אתה חושב שהקירות נחרבים מחמת העוון הזה?! אנשי בית הכנסת – המתפללים, נחרבים רחמנא לצלן איש איש וצרותיו אם לא נזהרים בעוון זה ומשיחים בעת התפילה!'

"ולכן תשוחח עם אנשים בבית הכנסת שלך", המשיך רבי חיים, "ותאמר להם שכדאי להם לקבל על עצמם לא לדבר בלי נדר לכל אורך התפילה, ובזכות זאת יהיה לחבר שלך רפואה שלימה".

"'זה לא מספיק', אמרתי.

"רבי חיים הסתכל עלי בתהייה ושאל: 'מה אתה מתכוון?'

"עניתי: בימינו לפעמים לעשות לפי השוו"עע זה לא מספיק, צריך לומר להם שרבי חיים ביקש שלא יהיה דיבורים בבית הכנסת.

"שוב שאל אותי רבי חיים: 'מה אתה מתכוון', ואמרתי למרן שר התורה את האמרה המפורסמת של הקאצקער-רבי, שחבל שעשרת הדברות לא נכתבו על ידי רבי יהודה החסיד, שאז אנשים היו מקפידים עליהם יותר...

"רבי חיים חייך ואמר: 'בסדר, אתה יכול לומר למתפללים בשמי שבזכות הקבלה הזאת תהיה לחבר שלך רפואה שלימה, ואני גם אתפלל לא רק עליו, אלא להצלחת כל המתפללים בבית הכנסת'", ממשיך הכותב לצטט את שיחתו עם הרב קנייבסקי.

"עזבתי את רבי חיים מאוד נרגש ומלא רצון להעביר את המסר שלי, אבל כשחזרתי לניו-יורק נשכח ממני הביקור. עד לאותו לילה כשפעמון הדלת שלי צלצל וחברי שהיה חולה הגיע לבקרני. הייתי המום, ידעתי שהוא עדיין לא מרגיש טוב והנה הוא עומד בסלון שלי ונראה נפלא. לשמחתי הרבה הוא אמר לי שהוא באמת מרגיש הרבה יותר טוב.

"עדיין הזכרון לא הכה בי באותו רגע. רק למחרת תוך כדי שאני נוסע לעבודה, פתאום הבחנתי שאני עדיין לא עשיתי את החלק שלי, אבל רבי חיים שמר על חלקו בהסכם. הרגשתי חובה לכתוב את המכתב הזה.

"אני שמעתי מכלי ראשון את ההבטחה של רבי חיים להתפלל על החבר שלי, וכבר ראיתי את הפירות של המאמצים שלו, ולכן אני מרגיש חובה לקיים את החלק שלי ולנסות לחולל שינוי בעניין זה. ואז בעידודו ובהסכמתו של חברי ומשפחתו אני כותב זאת לכם, מתפללי בית הכנסת, ומפרסם את המסר של רבי חיים קניבסקי שליט״א, שעל כולנו מוטל להתחזק בדבר. מי ייתן שהמאמצים הכנים שלנו בעניין זה יביאו הצלחה ישועות ורפואות לכולנו", מסיים הכותב את דבריו.

מפעים - זוהי תשובתו של הרב זמיר כהן לשאלה: "למה לי להיות דתי?!"

טור אישי חובה: "תבקשו סליחה מהרב קנייבסקי!"

במה עלינו להתחזק במיוחד בימים אלו? הרב קנייבסקי במכתב חיזוק מפורט

תגיות:דיבורהרב קנייבסקיתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה