זוגיות ושלום בית

"יותר טוב שלא תיתן עצות" – אז למה את מספרת על הקשיים?

הצורך של האישה בשיחה עם בעלה נועד בשביל הרגשת השותפות והחיבור. הגבר מעונין לשמוע מאשתו שטוב לה איתו, וכאשר הוא לא שומע זאת, הוא מרגיש אשם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוסי פנה אלי בשאלה: השבוע כשישבתי לשוחח עם אשתי על כל מיני עניינים, בין הנושאים שעלו, היה נושא העבודה של אשתי, שסיפרה על ההתמודדות הקשה שלה עם המנהלת, והלחץ השוטף... כשסיימה הגבתי לה מכל הלב: "אני מבין שקשה לך מאוד, אני חושב שכדאי לחפש עבודה אחרת". והיא השיבה לי "קצת" בזעם: "יותר טוב שלא תיתן עצות"...

כאן יוסי שואל מה היה עליו לעשות. הרי היא סיפרה את קשייה, וודאי רצתה פתרון?!

ראשית עלינו לדעת דבר חשוב מאוד. כשם שאין שני אדם שווים, כך לכל אדם יש צרכים שונים!

האיש והאישה שונים במהותם, ולכן הצורך של האישה בשיחה עם בעלה שונה לחלוטין מהצורך של האיש עם רעייתו.

הצורך של האישה בשיחה עם בעלה נועד בשביל הרגשת השותפות והחיבור, היא רוצה להרגיש שבעלה שותף איתה בכל מה שמספרת לו, בין קשיים שחוותה ובין רגשות לא נעימים וכד'.

לעומת זאת, הצורך של הבעל שונה לחלוטין משל האישה. בשיחה הגבר מעונין לשמוע מאשתו שנעים לה, ובעיקר שטוב לה איתו, וכאשר הוא לא שומע זאת, אלא שומע מרעייתו מצוקות וקשיים, הוא מרגיש אשם. הוא לוקח את כל האחריות של אשתו עליו, וכתוצאה מכך הוא מגיב בהתאם, היינו - נותן פתרונות, רעיונות לקשיים ששמע מרעייתו.

לענייננו, אשתו של יוסי סיפרה לו את הקשיים שחוותה באותו יום, ויתכן שגם צברה רגשות ותחושות קשים ממקום עבודתה, וכדי "לנקות" את לבה היא עשתה פעולה אופיינית וטבעית מאוד לאשה - לספר לבעלה את כל הקשיים, כי היא יודעת שרק בעלה יוכל לספק לה את המשענת והתמיכה הנפשית והרגשית, ויהיה שותף מלא בחוויות שחוותה.

כאשר לא קיבלה זאת, היא הגיבה לבעלה "אל תתן עצות". ראשית, כי אישה חכמה דיה בשביל לדעת מה עליה לעשות. בנוסף, היא לא קיבלה את מה שהיא באמת הייתה זקוקה לו באותו הרגע – שיהיה שותף איתה בקושי שהיא חוותה.

יוסי, לעומת זאת שנושא באחריות, הגיב מידית בפתרון, וזאת כי הרגיש אשם בכך שלא טוב לרעייתו, ורצה, במתן הפתרון, לפתור לרעייתו את הקושי, בשביל שיהיה לה טוב.

עצם הידיעה וההבנה שזו הסיבה לאי הרגיעה של אשתו, יכלה להפחית מעט את תחושת חוסר הרגיעה של יוסי. הסיבה לכך היא שכאשר אדם חש שלא בנוח, ואינו יודע ממה הדבר נובע, רמת חוסר הרגיעה שלו גבוהה. כאשר הוא יודע ממה הדבר נובע, אי הנוחות פוחתת במידה מסוימת.

אם כן, היה על יוסי להשתתף עם רעייתו, בכך שיסכים עמה שמה שהיא עוברת זה באמת זה לא קל, בלי לתת פתרון!

לסכום:

1. גבר חש בחוסר רגיעה כשהוא שומע שלאשתו לא טוב. לכן הוא נותן פתרונות.

2. אישה רוצה שבעלה יסכים עם הקשיים שלה.

אודי גלעוט הוא מדריך חתנים ויועץ נישואין.

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה