חדשות בריאות

המגמה החיובית נמשכת: מקדם ההדבקה ירד ל-0.68

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-2%, ומספר החולים הקשים עומד על 579. במשרד הבריאות מתחו ביקורת על החלטת בג"ץ לבטל את ההגבלות על הכניסה לישראל והיציאה ממנה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 1,496 נדבקים חדשים בנגיף. 78,854 בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן המשיך לרדת ועומד כעת על 2%. מקדם ההדבקה (R) רשם אף הוא ירידה נוספת – ל-0.68.

24,003 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 899 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 579 חולים מוגדר קשה, ביניהם 196 מונשמים. אתמול נפטרו 11 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה ל-6,062.

אתמול חוסנו כ-76 אלף איש, מתוכם כ-17 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים, חוסנו במנה ראשונה 5,158,059 בני אדם – 55.47% מכלל האוכלוסיה. 4,421,370 איש, המהווים 47.55% מהציבור, קיבלו כבר את שתי המנות.

ברקע ההחלטה שקיבל אתמול בג"ץ לבטל את ההגבלות על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, מתחו גורמים במשרד הבריאות ביקורת על פסק הדין והביעו חשש מפני כניסתן של מוטציות חדשות לישראל. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר אמש כי "ההחלטה שהתקבלה מעוררת דאגה, מכיוון שתאפשר כניסת וריאנטים מסוכנים ותחלואה רבה. עשינו צעדים רבים למנוע זאת, וחבל שכעת אנחנו מציבים בסיכון את הנתונים המעודדים". אש הוסיף וציין, כי "החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו".

בכיר במשרד הבריאות אמר בריאיון ל-ynet, כי החלטת בית המשפט שערורייתית: "חששתי שגורמים פוליטיים יקבלו החלטות כאלה ערב הבחירות, ובג"ץ תוקע לנו סכין בגב, פשוט כך. לא ייאמן. הסיבה לכל הלחץ הזה שאנחנו צריכים להחזיר את האנשים לבחירות, ואם בג"ץ רוצה לקבוע שהקורונה נגמרה – אז שיקבע לנו. ממילא כל אחד נהיה אפידמיולוג, אז גם השופטים הצטרפו. מה הדחיפות?".

"הכוח האבסולוטי משחית, ואנשים מתעקשים להחליט בכל תחום", תקף הבכיר. "יש פה יהירות נוראית. נראה ששופטי בג"ץ חושבים שהם יותר חכמים מהרופאים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה