חדשות בארץ

גובש מתווה: ישראל תספק חיסונים לאוקראינה תמורת כניסת ישראליים לאומן

לקראת ראש השנה תשפ"ב, שר הפנים ויו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, גיבש יחד עם עמיתו האוקראיני מתווה שיאפשר לישראליים להגיע לקברו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן

  • ח' ניסן התשפ"א
אומן. תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אומן. תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי סיכם עם עמיתו האוקראיני, ארסן אבקוב, על מתווה שיאפשר למתפללים הישראלים להיכנס לאומן. על פי ההסכם שפורסם הבוקר ב'ידיעות', בתמורה לחיסונים שיועברו מישראל לאוקראינה – מתפללים מחוסנים יורשו לעלות לקברו של רבי נחמן בעיירה אומן.

שרי הפנים הישראלי והאוקראיני הוציאו הודעה משותפת, לפיה יוקמו צוותים משתי המדינות, שיעסקו בכניסת אזרחים ובמתן אפשרות לכניסה חופשית למי שיענה על ההגדרות שייקבעו כהכנה לקליטת אלפי ישראלים באומן במהלך ראש השנה.

מתווה זה, שתואם עם שר הבריאות, יאפשר לאלפי ישראלים להגיע לאומן במהלך חגי תשרי תשפ"ב. כזכור, עוגמת נפש גדולה נרשמה בראש השנה האחרון, לאחר שעשרות אלפי חסידי ברסלב נאלצו לוותר על ראש השנה באומן, כהרגלם מזה עשרות שנים.

שרי הפנים של המדינות שוחחו על אופציה שישראל תסייע לאוקראינה להתגבר על גל התחלואה הקשה על ידי אספקת משלוח חיסונים. אבקוב, שר הפנים האוקראיני, אמר: "החסידים יוכלו להגיע לאומן השנה עם תעודת חיסון במקרה שגל התחלואה באוקראינה יירגע".

ההערכה היא כי במקביל לגיבוש המתווה שיאפשר למחלימים ומחוסנים להגיע לאומן, ישראל תעביר לאוקראינה חיסונים נגד נגיף הקורונה או תסייע לה להשיגם מול פייזר.

כזכור, לאחרונה סיכם נתניהו עם נשיא אוקראינה על גיבוש מתווה שיאפשר לישראלים לשוב לאומן, כאשר מלשכת רה"מ נמסר ש"הם שוחחו על שיתוף פעולה בנושא הקורונה, בדגש על חיסונים והכרה הדדית בדרכון ירוק”.

"אפילו אם עברת על כל התורה כולה אלפי פעמים - אף על פי כן אין שום יאוש, וצריך להתחיל בכל פעם מחדש": הרב שניר גואטה בקטע קצר וקולע על דבריו המחזקים של ר' נחמן מברסלב, המיועדים לכל יהודי שמרגיש מיואש וחסר תקנה. צפו ושתפו:

תגיות:אריה דרעיאוקראינהאומן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה