פיתוח האישיות

עשה מהפך בחייו, ומרגש: "אני מרגיש שיש לי כנפיים גדולות - אפילו שאני רק ילד"

איתמר ג'ינו הוא ילד בן 10 שכמו רבים אחרים - מתמודד עם ניסיון לא פשוט של השמנת יתר. בפוסט מיוחד שפורסם לפני כשנה, סיפר כי "באותה תקופה, הייתי איתמר עצוב. עצוב בית הספר, עצוב אחר הצהריים. אכלתי לא בריא, ובעיקר הייתי בבית אחר הצהריים, לא זזתי. לא האמנתי שאצליח לשנות משהו בחיי". אבל הוא שינה, ובגדול

איתמר ג’ינואיתמר ג’ינו
אא

איתמר ג'ינו הוא ילד בן 10 שכמו רבים אחרים - מתמודד עם ניסיון לא פשוט של השמנת יתר. 

בפוסט מיוחד שפורסם לפני שבועות אחדים, גולל ג'ינו את סיפורו כשכתב על על הקושי שהיה לו בבית הספר. "באותה תקופה, הייתי איתמר עצוב. עצוב בית הספר, עצוב אחר הצהריים. אכלתי לא בריא, ובעיקר הייתי בבית אחר הצהריים, לא זזתי. לא האמנתי שאצליח לשנות משהו בחיי".

אבל אז הגו הוריו רעיון, ופרסמו את ההתמודדות שלו בתוכנית 'הצינור' - שם קיבל אלפי תגובות מרגשות מהארץ ומחו"ל. "הרגשתי סוג של גיבור 'על', והרגשתי שאני מוקף באהבה ותמיכה ופתאום הבנתי שאם אני רוצה לשנות את החיים שלי - זה תלוי אך ורק בי".

אפילו שהוא רק בן עשר, איתמר מצא בו את הכוח לעשות את השינוי המיוחל ונרשם לנטורופתית ששינתה את כל מה שהוא ידע עד אז על אוכל. "התחלתי גם להתאמן עם המאמן שלי שלוש פעמים בשבוע, ולמדתי מה זאת חברות אמיתית מהחברים הגיבורים שלי מ'סיירת החרם'".

סיירת החרם היא בעצם תוכנית שבה ילדים מראיינים ילדים אחרים, שעברו או עוברים חרם בבתי ספרם. 

לסיירת החרם סיפר איתמר כי החרם התחיל קצת אחרי כיתה א', עלה בהדרגה ועכשיו "זה לא הכי נעים לקבל את המילים וגם את האלימות הפיזית", הוא אומר ומתאר את ה'מחמאות' שהן מנת חלקו מדי יום: "שמן. אתה לא יכול לשחק איתנו, אתה לא מספיק מהיר. אתה עם עודף משקל".

את השינוי התחיל איתמר כבר בכיתה ג'. "מתישהו זה מציק, כשאתה אומר 'בוא נוותר, וזהו', כי ככה אתה רגיל. אני לא רוצה את זה, כי אם אני אמשיך עם זה - זה יהיה כל החיים".

איתמר החליט להילחם, לא רק במשקל אלא גם בדבר שפחד ממנו יותר מכל: לעבור בית ספר. "לאורך הדרך יש המון קשיים ואכזבות אבל יש גם המון אמונה והצלחות ודברים מרגשים. ככל שאני משנה את אורח החיים שלי, אני מרגיש שיש לי כנפיים גדולות, שבא לי לחבק ולעזור לכל מי שמתמודד עם הקשיים שאני התמודדתי. בא לי לתת תקווה, אהבה ולהראות שזה אפשרי, אפילו שאני רק ילד".

איתמר הצליח לעשות דיאטה בסופו של דבר, אבל אם תשאלו אותו היום - הוא יגיד לכם שכל ההסתכלות שלו על המילה 'דיאטה', השתנתה מקצה אל קצה. "אני ממשיך לרדת במשקל, מצמצם היקפים וחלטתי שאני לא נשקל יותר. לא מעניין אותי מספרים, אני לא מקדש את המשקל, המשקל זה רק מספר ומספר זה לא חשוב. מה שחשוב זה הבריאות, ההרגשה הפנימית וההרגלים החדשים שלי. היום אני מוקף בחברים חדשים, אוכל בריא, קם בבוקר ומצליח ללבוש בגדים שבחיים לא חשבתי שיעלו עליי, וטוב לי. עברתי מלהיות מחוזק, למחזק".

תגיות:התמודדותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה