חדשות בארץ

בכיר לשעבר בישראל ביתנו: ליברמן נכשל, הבייס שלו מצטמק

רוברט אילטוב, שכיהן כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו, אמר כי השרה לשעבר סופה לנדבר ואשת העסקים ניקול ראידמן דיברו אמת במתקפותיהן על אביגדור ליברמן: "ישראל ביתנו איבדה את הדרך"

אילטוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אילטוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, התייחס היום (שני) למתקפותיהן של השרה לשעבר סופה לנדבר ואשת העסקים ניקול ראידמן על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "הדברים שהן אמרו הם דברים אמיתיים", אמר בריאיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103fm. "ליברמן בגד בבוחרים שלו".

לנדבר, לשעבר שרת העלייה והקליטה מטעם ישראל ביתנו, תקפה אמש בחריפות יוצאת דופן את ליברמן, כינתה אותו "דיקטטור" ואמרה כי "הוא שונא את כולם – היום הוא שונא את החרדים, אתמול את הערבים". בסרטון שהעלתה לפייסבוק בעברית וברוסית, קראה לנדבר לציבור שלא להצביע עבור ליברמן: "תסתכלו על מערכת הבחירות הזאת. שנאה ושנאה ושנאה. מה עם הקשישים שצריך לדאוג להם? מה עם הילדים של הקשישים, שחייבים לבנות את העתיד? הוא ינצל אתכם בבחירות, ויזרוק כמו שזרק את מי ששירתו אותו והיו נאמנים לו".

אילטוב כיהן כחבר כנסת של ישראל ביתנו בין השנים 2019-2006. הוא נחשב למקורבו של ליברמן, ובכנסת ה-20 אף שימש כיו"ר הסיעה. "אני בקשר עם סופה", אמר. "יש עליה לחצים מאוד כבדים במשך שנתיים. יש אמת בדבריה על מה שהיא אומרת היום על המפלגה. מזה כשנתיים שהמפלגה איבדה את הדרך, ובעצם שינתה לחלוטין את הד.נ.א. שלה".

ביולי 2019, לאחר הבחירות לכנסת ה-21, פורסם כי אילטוב ערק לליכוד, ושימש כיועץ לקמפיין הבחירות של המפלגה במגזר הרוסי. הוא ציין, כי כיום אינו ליכודניק וכי "אינו תומך במפלגה כזו או אחרת".

"אני עברתי כי המפלגה החליטה לזנוח את האידיאולוגיה", המשיך אילטוב ותקף את ליברמן. "במקום להשפיע במחנה הלאומי ולשנות את הדברים כמפלגה חילונית ציונית, היא אמרה 'הכל פרסונלי, הכל נגד ביבי'. ליברמן שינה את עורו, הוא הלך שמאלה. אם אנחנו הופכים את המערכת הפוליטית לפרסונלית, אני לא צריך להיות במפלגה הזאת".

"באפריל 2019 תמכתי במלוא הכוח במפלגה, כי חשבתי שהיא תהיה חלק מהמחנה הלאומי ותשמור על הערכים החילוניים בתוך המחנה הלאומי. לצערי, במקום להשפיע מתוך המערכת ולקבל את מה שמגיע לציבור הבוחרים שלו, הוא פשוט בגד בהם. אני נשארתי נאמן לדרך שלי".

בתשובה לשאלה כיצד על אף השינוי בעמדותיו, ליברמן שומר על יציבות בסקרים לקראת הבחירות הנוכחיות לכנסת, ענה אילטוב: "כחצי מהמנדטים שלו באים מהשמאל, שתומכים בו בגלל אנטי ביבי ואנטי חרדים. אין להם שום קשר לבייס שלו. הבייס שלו מצטמק והוא יהיה משישה מנדטים לארבעה מנדטים, והוא הולך להצטמק עוד יותר".

"ברחוב הרוסי תומכים בו היום לא יותר מ-15% מהאוכלוסיה", הוסיף אילטוב. "זה בעצם הכישלון הגדול שלו, כי הרחוב הרוסי ראה במפלגה הזאת חוד החנית שיביא אותו לשוויון מלא בישראל".

בריאיון שהעניק ביולי 2019 לאתר החדשות בשפה הרוסית newsru, אמר אילטוב דברים דומים והצהיר כי ישראל ביתנו הפרה את הבטחותיה לבוחריה, בראש ובראשונה ההבטחה לתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. הוא הדגיש, כי במהלך המשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות לכנסת ה-21 באפריל 2019, דרישותיה הקואליציוניות של ישראל ביתנו נענו כמעט במלואן – במונחים של תפקידים מיניסטריאליים ותקציבים עבור צרכיהם הייחודיים של העולים: "אחרי הבחירות, הייתה לה הזדמנות להשפיע יותר מבעבר, מפני שבלעדי חמשת המנדטים שלה, לממשלה לא היה רוב. היא קיבלה למעשה זכות וטו – מבלי לדרוש זאת".

גם בנוגע לחוק הגיוס – העילה הפומבית שבעטיה פוצץ אז ליברמן את המשא ומתן וסירב להצטרף לממשלת נתניהו – טען אילטוב כי בתנאים שנוצרו לאחר הבחירות, ניתן היה להגיע בסוגיה זו להישגים משמעותיים, מבחינתה של ישראל ביתנו: "היו עדיין אספקטים שדרשו דיון, אולם הסיטואציה הייתה עדיפה מבעבר. אבל שום דבר לא ישתנה (לאחר הבחירות). החרדים לא ילכו לשום מקום, ש"ס לא תלך לשום מקום, המפלגות הדתיות לא ילכו לשום מקום ואולי אף יגבירו את הייצוג שלהן. האם מישהו חושב שיהיה קל יותר להעביר חוק גיוס? לא הייתה סיבה ללכת שוב לבחירות. כמעט הכל סוכם, כולל חוק הגיוס למעט מספר פסיקים".

תגיות:אביגדור ליברמןישראל ביתנורוברט אילטובבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה