חדשות בעולם

סערה בקונגו: הר של זהב התגלה ’במקרה’. אלפים צובאים על המקום, ומסרבים לעזוב 

אלפי תושבים צובאים על אזור הכפר לוהיהי שבדרום מחוז קיבו, לאחר שהר של זהב התגלה במקום. התושבים הגיעו כשהם מצוידים בעשרות שקים ואתי חפירה, ולעתים השתמשו אף בידיהם כדי להגיע אל מעמקי הזהב החבוי באדמה

אא

קונגו: אלפי תושבים צובאים על אזור הכפר לוהיהי שבדרום מחוז קיבו, לאחר שהר של זהב התגלה במקום. התושבים הגיעו כשהם מצוידים בעשרות שקים ואתי חפירה, ולעתים השתמשו אף בידיהם כדי להגיע אל מעמקי הזהב החבוי באדמה. 

התגלית המרעישה נחשפה לפני כשבועיים ברשת BBC, שם פורסם כי מדובר באזור שהאדמה בו מכילה בין 60 ל-90 אחוזים של זהב. 

שר המכרות של האזור ווננט בורום מואיגירווה, אמר כי למרות שהכפר שבו נמצא ההר - קטן יחסית, מספר האנשים שהגיעו אליו בעקבות הגילוי, והלחץ שמורגש במקום בשל כך, הוא בלתי נתפש. 

לדבריו, על מנת להימנע ממצב של השתלטות גורמים עוינים (קבוצות חמושות משתלטות לעתים קרובות על משאבי המדינה, וסוחטות כספים מגורמים ממשלתיים שמבקשים להפסיק את התופעה) - הוציאה ממשלת קונגו צו שדורש מכל הסוחרים, החיילים וקבוצות חמושות בלתי פורמליות - לעזוב את כל אתרי המכרות שנמצאים באזור. 

הצו אושר על ידי מואיגירווה, שאמר שעד להודעה חדשה - אין לעסוק בפעילות כרייה, גם של מחצבים אחרים שנמצאים באזור. הצו נועד לדבריו לתת למדינה את הזמן להתארגן בצורה רשמית להעסקת כורים מורשים בהר שהתגלה, למנוע הפרות סדר אלימות של התושבים, ולוודא שהזהב מגיע בסופו של דבר לייעדו - ייצור חוקי במפעלים המורשים של קונגו. 

ולמרות הצו, אלפי התושבים - עניים מרודים ברובם, מסרבים לעזוב את המקום, מתוך תקווה להתעשר 'בקלות'. 

תגיות:הרזהבקונגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה