דעות וטורים

המצב מדאיג: חסרים קולות כדי להכריע, צאו מהאדישות

אחוזי הצבעה דלילים בריכוזים החרדיים, לצד הסתה חסרת תקדים ברחבי הארץ, מאיימים להכריע את מערכת הבחירות באופן העגום ביותר. אל תישארו אדישים. צאו להצביע לפני שיהיה מאוחר

  • י' ניסן התשפ"א
אא

רגע האמת כבר כאן: הקלפיות פתוחות כבר למעלה מחצי יממה. שעון החול מתקתק והולך, ולמרות זאת שיעור ההצבעה, בפרט בריכוזים החרדיים, הינו דליל ביותר, נמוך באחוזים רבים מכפי שהיה בבחירות הקודמות ב-2020. בנוסף, מדגמים בערים חרדיות מעידים כי יש שם לא מעט קולות שזולגים החוצה, מה שמעצים את המצוקה והדאגה.

תאמרו מזג אוויר או קורונה, ערב פסח או הכנות לבדיקת חמץ – שום תירוץ לא יועיל בסופו של יום, כאשר הקולות ייספרו ויתברר שחסרים כמה אלפים כדי להכריע את הכף.

ולא, זו לא הכרעת כף לצורך החלטה פוליטית כזו או אחרת, כעת מדובר באופן ישיר על שימורו של עולם התורה והמצוות. הבחירות, כפי שכולנו רואים, מושפעות משנאה תהומית ומהרבה הסתה. אנשים נוהרים כדי להצביע, לא רק כי הם רוצים להחליף את הממשלה, אלא בעיקר כי הם רוצים לראות את החרדים מחוץ לקואליציה, ולהקים ממשלה שתפריד דת ממדינה.

 

היום בו ייפול הפור

במהלך מסע הבחירות רווי ההסתה הזה ראינו הכל: היו שביקשו להזרים גז לתלמודי תורה, היו שחלמו לשים אותנו במריצה ולהשליכנו ישירות למזבלה. יש כאלה שקוראים לנו טפילים, אוכלי חינם ומוצצי דם. נדמה כי כבר התרגלנו להיות שק האגרוף הזמין והנוח שאפשר להאשים אותו בכל תחלואי החברה, גם במגיפה שהגיעה מסין הרחוקה.

היום, יום הבחירות, האנטישמיות והשנאה ללומדי התורה הרימה את ראשה המכוער ללא בושה כאשר השוו אותנו לערבים "הנוהרים לקלפיות".

היום- יום הבחירות, זהו היום בו ייפול הפור!

האם נמשיך רק לסור מרע? או שגם נעשה טוב?!

האם נשפיע על מקבלי ההחלטות? או שנהיה כצאן מובל לשמד רוחני?

מי שעקב אחר מאורעות היום, יודע כי כל גדולי ישראל, ללא יוצא מן הכלל,  הטריחו עצמם ויצאו להצביע בקלפי. מחובתנו ללכת בדרכם ולבטל את מזימת מבקשי רעתנו, ולהצביע כפי שהורונו גדולי ישראל. בכך נשפיע על גורל ילדינו, על עתיד חיינו בארץ הקודש, על קדושת השבת, על הגיור,  על מעמד לומדי התורה.

 

הם מסיתים, אנחנו מתפללים

המצב בשעות האחרונות הוא עגום: מפלגות שונאות חרדים דוחפות את קהל אוהדיהן להצביע בקלפיות, בטענה שהם בסכנה. גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מסתובב במשך כל שעות היום בקריאה "רק יש עתיד גדולה תחליף ממשלת חושך של ליצמן, בן גביר ונתניהו".

ואנחנו? לא נותר לנו הרבה מה לעשות, לבד מאשר להוכיח את נאמנותנו לבורא עולם ולנציגינו בכנסת שמוסרים נפש ימים כלילות, כדי  למנוע ממבקשי רעתנו להפוך את עם ישראל לעם ככל העמים. אין לנו אף דרך אחרת להתמודד עם ההשמצות ועם ההסתה, רק דרך אחת – לקום ולהצביע. כעת זו ההזדמנות שלנו,  ולא בטוח שתהיה הזדמנות חוזרת.

זו ההזדמנות להתייצב מנגד להכפשות האנטישמיות שנשמעות על ימין ועל שמאל, ולהכריז: "כן, אנחנו נלחמים למען השבת"; זו הזדמנות לזעוק את זעקת עולם התורה ולהכריז: "אנחנו מצביעים כי שמירת צביון המדינה כיהודית חשוב לנו יותר מכל", וזו הזדמנות גם להרים עיניים לאבא שבשמיים ולבקש בתחנונים שיעצור את ההסתה. להמשיך להתפלל לרחמים וישועה למען כלל ישראל. כן, גם עבור אחינו התועים והמבולבלים שהשנאה שיבשה את דעתם.

אנו במצב שלא ידענו כמוהו באף מערכת בחירות בעבר. הגענו למצוקה אמתית. כעת כבר ברור שהבחירות יוכרעו על חודו של קול, והקול הזה יכול להיות הקול שלי/שלך/שלנו.

אין עוד הרבה שעות. חייבים להילחם. חייבים לצאת ולהצביע.

תגיות:בחירותממשלההסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה