חדשות בארץ

ח"כ ביטן: לא לפסול שיתוף פעולה עם רע"מ, סער צריך לחזור לליכוד

בריאיון לכאן ב', אמר חבר הכנסת דוד ביטן כי אין לפסול שיתוף פעולה עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס: "התנועה האסלאמיסטית הדרומית היא מאוד מתונה, היא לא כמו הפלג הצפוני". על גדעון סער: "הדרך היחידה שלו לשמור על הקריירה הפוליטית היא לחזור הביתה ולהציל את הימין"

ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר הערב (רביעי), כי אין לפסול שיתוף פעולה עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס. "כשהייתי יו"ר קואליציה, הרבה פעמים שיתפנו פעולה בהחלטות ספציפיות – לא בכל דבר – עם הרשימה הערבית. זה לא דבר חדש", אמר בריאיון לכאן ב'. "לטובת מדינת ישראל, שיתוף פעולה הוא לא דבר שיש בו נזק".

ביטן ציין, כי "התנועה האסלאמיסטית הדרומית היא מאוד מתונה, היא לא כמו הפלג הצפוני". לדבריו, "האלטרנטיבה היא בחירות חמישיות, צריך גם לדעת להתפשר". הוא הדגיש כי יש להמתין לתוצאות הסופיות של הבחירות, והביע את ביטחונו כי גוש הימין יחד עם ימינה יעלה ל-60 מנדטים לפחות: "זה משנה את כל התמונה. גם אם ירצו לעשות משהו עם עבאס, ברגע שיש 61-59 לטובת השמאל – הלחץ עליו יהיה גדול מאוד. אבל אם יש 60-60 והוא לא רוצה בחירות נוספות, כי הוא הגיע להישג גדול מאוד – יהיה לו יותר קל לעשות דברים לטובת מה שהוא באמת מאמין. יש הבדל בין לבוא אלינו לבין להסתדר איתנו".

בהתייחסו להתרסקותה של תקווה חדשה בבחירתו, אמר ביטן כי ימליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לקרוא לגדעון סער לחזור לליכוד: "אני חושב שלאור הכישלון שסער נחל, הדרך היחידה שלו לשמור על הקריירה הפוליטית שלו היא לחזור הביתה ולהציל את הימין".

כזכור, בשעות הבוקר התברר כי רע"מ עברה את אחוז החסימה והפכה ללשון המאזניים שצפויה לקבוע את הרכב הממשלה העתידית. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כתב בטוויטר כי "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות". זוהר אומנם לא התייחס ישירות לרע"מ, אבל הוסיף כי "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל, כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".

ברוח דומה התבטא השר צחי הנגבי באולפן חדשות 12, כשאמר כי במצב הנוכחי הישענות על עבאס היא "אפשרות פוטנציאלית". מנגד, חבר הכנסת שלמה קרעי שלל את דבריו של הנגבי בנחרצות: "בשום פנים ואופן לא", כתב בטוויטר.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר כי הליכוד לא יסתמך על קולותיה של רע"מ: "עבאס לא הולך להיות שותף בממשלה, אנחנו לא נשב איתו", הצהיר בריאיון לכאן ב'. "הוא לא רלוונטי לקואליציה איתנו. אם לגוש הימין לא יהיה 61, האירוע מתכנס לעבר בחירות חמישיות".

עבאס עצמו הבהיר, כי הוא מוכן להיכנס למשא ומתן עם שני צידי המתרס הפוליטי. "אנחנו לא נמצאים בכיס של אף אחד", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אנחנו מוכנים לבוא במגעים עם שני הצדדים, עם כל מי שמעוניין להרכיב ממשלה ורואה בעצמו ראש ממשלה עתידי. אם תבוא הצעה, נשב ונדבר".

"מי שרוצה למנוע מערכת בחירות חמישית, צריך לבוא במגע עם רע"מ", הוסיף עבאס. "אנחנו לא בעד ללכת לבחירות חמישיות, אבל זה לא בחינם. אנחנו צריכים לקבל דברים לטובת החברה הערבית בתמורה ליציבות פוליטית שתאפשר הקמת ממשלה ותפקוד ראוי".

עבאס ציין, כי "בכל משטר דמוקרטי יש שני מודלים עיקריים – קואליציה ואופוזיציה. מודל שלישי בין קואליציה לאופוזיציה יכול להתאים יותר למעמדה של רע"מ ולייחודיות שלה. בינתיים אנחנו צריכים להקשיב, לשמוע האם תהיה פנייה מצד זה או אחר".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-24, לחצו כאן

תגיות:הליכודדוד ביטןמנסור עבאסרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה