מעניין

מה הסיפור מאחורי התמונה ששברה את הרשת?

התמונה הזו מעלה חיוך על פניהם של אנשים ברחבי העולם, אך מאחוריה אמת כואבת. מהו הסיפור שעומד מאחורי התמונה ששברה את הרשת?

אא

קראו לזה הסלפי (צילום עצמי) ששבר את הרשת וצילום הסלפי של השנה. אדם עם שתי גורילות הרים צעירות, עומדות על רגליהן האחוריות, כשברקע גבר נוסף ולמטה מופיע הכיתוב: "עוד יום במשרד". התמונה הזו, בדומה לתמונת "סלפי הקופים" שזכתה לאהדה רבה לפני מספר שנים, העלתה חיוך על פניהם של אנשים רבים ברחבי העולם. אך מאחורי התמונה המחויכת, מסתתר סיפור עצוב.

מתיו ופטריק, שני הגברים המצולמים בתמונה, הם פקחים בפארק הלאומי של וירונגה שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, המפורסם ברחבי העולם בזכות הטיפול המסור בגורילות יתומות, שהוריהן נפלו קורבן לציד או לסחר בבעלי חיים. מתיו, הפקח שהעלה את התמונה לרשת, הוא חלק מצוות היחידה שכולל יותר מ-600 פקחים מנוסים, אשר עוברים אימונים אינטנסיביים ומסכנים את חייהם על בסיס יומי כדי להגן ולשמור על חיות הבר יוצאות הדופן שבפארק.

סלפי הקופיםסלפי הקופים

הגורילות שבתמונה הן גורילות הרים שנמצאות בסכנת הכחדה. כשליש מהן חיות ביערות השופעים שבפארק הלאומי. נדקאזי ונדזה – שתי הגורילות המצולמות, היו בנות מספר חודשים כאשר חולצו על ידי עובדי הפארק והובאו למרכז כדי לקבל טיפול רפואי ולהמשיך לחיות את חייהן. דובר הפארק הסביר שהגורילות האלה רגילות לבני אדם כי הן מטופלות על ידם, ולכן הן ידידותיות מאוד.

וירונגה הוא הפארק הלאומי העתיק ביותר באפריקה וגם אחד המסוכנים. לא רק עבור הגורילות, אלא גם עבור הפקחים האמיצים שמגנים עליו. הפארק מוקף על ידי חיילי מיליציות שונות שנמצאות בסכסוך אחת עם השנייה, וב-20 השנים האחרונות, 170 פקחים, כמו פטריק ומתיו, איבדו את חייהם בעת מילוי תפקידם. בנוסף לכך, הם מאוימים על ידי ציד לא חוקי. התכונות הרפואיות המיוחסות לחלקי גופן של הגורילות גורמות לציידים רבים לנסות לצוד אותן, ויש שמנסים להבריח אותן כדי לשמור עליהם כחיות מחמד. 

רק לפני כשנה, תריסר פקחים של הפארק הלאומי נרצחו בעימות עם אנשי המיליציה המקומית. התקרית ארעה בסוף חודש אפריל, כאשר צוות של הפקחים נקראו לאבטח שיירת רכבים אזרחית שעשתה את דרכה במדינה, לפני שהותקפה על ידי אנשי הכוחות הדמוקרטיים לשחרור רואנדה. ב-2018, הפארק נסגר בעקבות אירוע חטיפה של שני תיירים בריטים, שמאוחר יותר שוחררו ללא פגע. בשל אירועי האלימות סביב הפארק, ההנהלה סגרה את שעריו למשך 8 חודשים. גורמים בפארק ובממשלה ביקשו לערוך בדיקה יסודית של בטיחות הפארק, אך למרבה הצער, שבועות ספורים לאחר פתיחתו מחדש, נהרג אחד השומרים במתקפת ציידים.

התמונה שהוכתרה כ"סלפי השנה" ונראית כמו תמונה פסטורלית מהיערות באפריקה, טומנת בחובה הרבה מאוד כאב. היא הפכה, בעל כורחה, לסמל המאבק של עובדי הפארק, שמסכנים את חייהם מדי יום, ושל בעלי החיים הנמצאים בסכנת הכחדה. עד כה, אלפי בני אדם פרסמו תגובות אוהדות והתמונה זכתה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות. בעקבות ההדים שעוררה, תומכים רבים קראו לתרום בפארק הלאומי ולעזור בשימורו.

תגיות:רץ ברשתגורילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה